کد خبر: ۲۵۹۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

نوبخت: بودجه سال 94 به موقع تقدیم مجلس خواهد شد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از آماده شدن سیاست‌های کلی پیش‌نویس برنامه ششم توسعه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در جشنواره شهید رجایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: گزارش در مورد عملکرد دولت یا به صورت عینی با افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها و بهره‌برداری توسط مردم شکل می‌گیرد و یا به صورت نوشتاری و یا شفاهی بیان خواهد شد.

وی با اشاره به تعطیلی و وقفه ایجاد شده در برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: در اولین سالگرد فعالیت دولت تدبیر و امید این جشنواره فعال شده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور همچنین گفت: مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی در اصل 126 قانون اساسی به عنوان اختیارات خاص و مستقیم در اختیار رئیس محترم جمهور است و در طی سالی که گذشت در این دو عرصه بسیار مهم ساماندهی مناسبی انجام شد.

نوبخت گفت: در سالی که گذشت بودجه سال 92 به دلیل ناهماهنگ بودن با سیاستی که در جهت ایجاد یک تحول می‌توانست زمینه‌ معیشت مردم را فراهم کند و البته دولت تدبیر و امید بر آن اصرار داشت، تغییر کرد متعاقب آن بودجه سال 93 نیز تهیه و تنظیم شد و در وقت مقرر در اختیار مجلس قرار گرفت. شاید بتوان گفت که با چنین تدبیری بود که همه آیین‌نامه‌های اجرایی و ضوابط بودجه سال 93 برای نخستین بار قبل از شروع سال تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر برای سال 94 نه تنها بودجه به وقت تقدیم مجلس خواهد شد بلکه با اصلاحی که در این نظام خواهیم داشت با دستور آقای رییس‌جمهور با توجه به اینکه سال آینده پایان برنامه پنجم خواهد بود نظام برنامه ششم نیز تهیه و تقدیم ایشان شده است در واقع پیش‌نویس سیاست‌های کلی برنامه ششم به دستور مقام معظم رهبری در دولت فراهم شده و با شانزده جلد پیوست تقدیم خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ادامه داد: در کنار برنامه بودجه باید یک نظام اداری مناسب فراهم شود تا امکان اجرای این بودجه را ایجاد کند و خوشبختانه در طی یک سال گذشته آسیب‌شناسی و گزارش شناخت از وضعیت نظام اداری تهیه و فرصت شد تا به همه دستگاه‌های کشور منعکس شود و با توجه به خیزی که دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت دارد اصلاح نظام اداری مدنظر است و باید این کار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نقشه راه اصلاح نظام اداری با هشت برنامه در شورای اداری در اسفند ماه سال 92 به تصویب رسیده است، اظهار کرد: برنامه جامع نظام اداری کشور برای این دو سال به تفکیک وظایفی که هر یک از دستگاه‌ها باید انجام دهند، همچنین تغییراتی که در هر یک از نهادها باید صورت بگیرد و شاخص‌های مدنظر فراهم شده است.

نوبخت گفت: من از همه همکاران خود در سراسر کشور و کسانی که قوه مجریه را همراهی می‌کنند می‌خواهم که این بحث تحول در قالب برنامه ششم را مدنظر قرار دهند تا همگی آماده شویم بتوانیم با توجه به این برنامه‌ها کار بزرگی را آغاز کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه هدف نهایی ما، اصلاح نظام اداری و تحول در همه شئون کشور است، اظهار کرد: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران بتواند در رقابت‌های منطقه‌ای همان‌طور که در سند فرادستی چشم‌انداز بیست ساله تصریح شده در جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری بایستد.

وی گفت: همچنین امیدواریم مردم ایران در جامعه‌ای توسعه یافته استمرار حیات و زندگی داشته باشند و ما نیز همچنان برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز راه طولانی را داریم که ان‌شاءالله با مدیریت شایسته جناب آقای دکتر روحانی و شما همکاران محترم این اهداف دست یافتنی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین