کد خبر: ۲۵۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

وزیر کار:ایجاد سالانه یک میلیون شغل نیازمند نرخ رشد اقتصادی 7 درصد است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید غول بیکاری را مهار کنیم، گفت: تا سال 1400 نیاز به ایجاد هفت میلیون شغل جدید در کشور داریم و برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل باید نرخ رشد اقتصادی هفت درصدی را تجربه کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی ربیعی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با تشریح عملکرد یکساله دولت اظهار کرد: در گذشته به طور متوسط با 70 میلیون تومان یک شغل و با 120 تا 130 میلیون تومان یک شغل خوب و پایدار ایجاد می شد اما امروزه برای ایجاد شغل در بخش‌های مختلف از 150 تا 300 میلیون تومان نیاز است.

ربیعی افزود: طی یکسال گذشته مسیر نسبتا درستی رفته ایم البته هنوز کارهای زیادی مانده که باید انجام دهیم.

وی گفت: اولین کار دولت، برطرف کردن نگرانی مردم بود چراکه مردم در گذشته از فردای خود نگران بودند و امروز شاهدیم که آرامش و احساس امنیت در جامعه ایجاد شده است.

ربیعی افزود: اگر دولت بخواهد موفق شود همچنان به فضای آرام نیاز دارد. فضای متشنج سم است و امیدواریم خدا به عده ای انصاف بدهد تا بگذارند دولت در فضای آرام کار کند.

وی با بیان اینکه عرصه دولت عرصه کار و با هم بودن است، گفت: سعی کرده ایم با هم بودن را در دولت حفظ کنیم.

ربیعی گفت: در این یک سال سعی کردیم برخی کارها را انجام ندهیم تا جامعه آرام شود و امروز نتایج آن را شاهدیم.

وزیر کار با بیان اینکه برای رشد و توسعه کشور باید ارتباطات با جهان را گسترش دهیم، گفت: اینکه در گذشته ارز به راحتی وارد کشور نمی شد سبب ایجاد باندهای فساد در کشور شده بود که این دولت بهبود روابط با دنیا را در دستور کار قرار داد که مقام معظم رهبری نیز از عملکرد دولت دراین بخش راضی هستند.

ربیعی گفت: عرصه دیگری که دولت در آن موفق عمل کرده عرصه رفاهی بوده که از جمله اقدامات در این بخش اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی گفت: تلاش دولت‌های قبلی را ارج می‌نهیم و کارهای کارشناسی گذشتگان را ادامه داده و جلوی کارهای غلط را می گیریم.

وی با بیان اینکه باید غول بیکاری را تسلیم کنیم، گفت: طرح‌ها و لوایح خوبی به منظور رونق تولید که ایجاد اشتغال را در پی دارد در حال طراحی است که به زودی اجرایی خواهد شد.

وزیر کار با بیان اینکه باید به حفظ مشاغل موجود اهمیت دهیم، گفت: حفظ این مشاغل از بیکاری در آینده جلوگیری می کند.

وی گفت: ذهنیت ایرانی شغل را در استخدام می داند که باید کنار گذاشته شود.

ربیعی با بیان اینکه باید الگوهای کارآفرینی ایجاد کنیم، گفت: کارآفرینی باید به یک نهضت فکری تبدیل شود و در کتاب‌های درسی کارآفرینی ترویج شود تا به یک فرهنگ تبدیل گردد.

ربیعی درادامه به مسائل استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طبق بررسی ها استان کرمانشاه سالانه به 5000 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد البته این پول وقتی اثرگذار است که درست کار کنیم.

وی گفت: موضوع اشتغال استان باید دغدغه همه مدیران باشد و با این دیدگاه است که خواهیم توانست در استان شغل ایجاد کنیم.

ربیعی در خصوص پالایشگاه در حال احداث آناهیتا، کارخانه خودروسازی و رفع مشکل کارخانه اسید سیتریک قول همکاری داد.

وی افزود: بررسی می کنیم اگر زمینه آن وجود داشته باشد در استان کارخانه داروسازی احداث کنیم.

ربیعی گفت: می توان پتروشیمی را به صنعت غالب استان تبدیل کرد. ضمن اینکه در گردشگری نیز ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد که باید از آن استفاده شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بخش خدمات نیز در استان کرمانشاه ظرفیت بیشتری برای اشتغالزایی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین