کد خبر: ۲۵۹۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
مخالفت‌های تندروها با دولت اعتدال برای چیست؟

پزشیکان: برخی مجلسی‌ها برای حفظ پایگاه رای خود دولت را می‌زنند

مسعود پزشکیان گفت: در اواخر مجلس نهم عده‌ای از نمایندگان به گونه‌ای برخورد می‌کنند که گویی همه مشکلات از آغاز به کار دولت یازدهم شروع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: نماینده تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار «آفتاب» درباره اینکه چرا طیف اصولگرایی دو وزارتخانه فرهنگ و علوم را مورد آماج حملات خود قرار می‌دهند و تندروهای مجلس از ابزار پارلمان برای برخورد با آنها استفاده می‌کنند، گفت: «آنچه که وجود دارد این است که این حملات به دو وزارتخانه منطقی نیست. فرهنگ جامعه را وزارت ارشاد و ارشاد نمی‌سازد. ما در هر محله‌ای مسجد داریم و در هر مسجدی روحانی داریم. درهر مدرسه‌ای کلاس معارف و مسئول فرهنگی داریم که در آنجا روحانی‌ای تدریس می کند. ما در کشور حوزه علمیه، صدا و سیما داریم که هر روز به مردم  اطلاعات فرهنگی و الگوی رفتاری معرفی می‌کند. آیا همه اینها شکست خورده و فقط وزارت فرهنگ و ارشاد باید فرهنگ جامعه را تغییر دهد. تاثیر گذاری معلم و روحانی و مسجد بیشتر از وزارتخانه ای است که به یک مجله مجوز می‌دهد.»

وی گفت: «ماچه کرده‌ایم که یک مجله می‌تواند این همه سروصدا به پا کند؟ آیا  در زیر ساخت های فرهنگی آموزش درستی نبوده است. یعنی ما درست آموزش ندادیم. ما اگر مسلمان باشیم آیا امریکا هر چرت و پرتی بگوید در آن صورت ما آمریکائی می‌شویم؟ چرا فکر می‌کنید که ما به طرف غرب می‌رویم؟ اگر این درست است  باید ببینند و ارزیابی کنید که چه اتفاقی افتاده که من با دو کلمه حرف برمی‌گردم.»

پزشکیان درباره کارت های زرد بعد از استیضاح سیاسی وزارت علوم به وزیر فرهنگ و ارشاد و تاثیر این کارت ها  در روند تعامل بین دو قوه اثر تصریح کرد:  «در این مجلس تعدادی نمی‌خواهند دولت موفق شود. البته همه مجلسی‌ها اینطوری فکر و عمل نمی کنند.  اما عده‌ای با بهانه‌های گرانی، تورم، مشکلات اخلاقی و... نمی خواهند دولت موفق شود. این مشکلات زاییده زمان و روندی است که در طول چندین دهه رفتار ما باعث زایش این مشکلات شده است. حالا از دولت می‌خواهند که باید پاسخگوی همه این مشکلات باشد؟ این مشکلات به دلیل نبود زیر ساخت درست توسعه‌ای ایجاد شده است. در دولت نهم و دهم ما 800 میلیارد دلار درآمد داشتیم و الان 400 میلیارد دلار پروژهای ناتمام داریم و همه پول رفته و رکود و تورم و بیکاری از ان به جای مانده است.»

نماینده تبریز، اسکو و آذر شهر درباره قدرت گرفتن طیف تندرو بر اعتدالیون مجلس بعد از استیضاح گفت:  «آخر مجلس نهم است و بد نیست که عده‌ای از زبان مردم و مشکلات مردم حرف بزنند. گفتن از مشکلات مردم مثل اعتیاد، اشتغال و... باعث جذب آرای مردم می‌شود. رئیس جمهور در دولت نهم می گفت که بعد از پایان هشت ساله دولت من یک بیکاردر جامعه وجود نخواهد داشت .ولی الان خیلی ها بیکار هستند. البته عده ای می گویند که خود افکار عمومی این خط و ربط را درک می کند. من هم این را قبول دارم ولی بالاخره کسی که شعار می دهد و به دولت امروز بد و بیراه می دهد،می خواهد خود را مبرا از هر تقصیر نشان دهد.»

پزشکیان گفت: «من معتقدم که اگرمجلس قادر بود قانون را درست بنویسد و اگر قادر بود در قانونی که نوشته درست نظارت کند؛ چنین مشکلی پیش نمی‌آمد. به هرحال تاثیرگذار این حرف‌ها در افکار عمومی تاثیرگذار است.»

این نماینده اصلاح طلب در پاسخ به سوال خبرنگار «آفتاب» که آیا مخالفت‌های امروز تندروها برای حفظ پایگاه رای شان است، افزود: «مطلقا نمی‌توان اینطوری ارزیابی کرد. اما عده‌ای این کار را برای حفظ پایگاه رای خود انجام می‌دهند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
6
3
شما ... اصلاح طلبان چه گلی به سرملت زده ایدکه اینهمه ازاصولگرایان انتقادمیکنید!؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین