کد خبر: ۲۵۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

قابلیت تازه آیفون 6: لمس کنید و بخرید

اپل با همکاری یک شرکت آلمانی تراشه ساز به نام NXP قصد دارد فناوری بی سیم ان اف سی را به نسل جدید گوشی‌های آیفون خود اضافه کند تا خرید لمسی با آیفون 6 ممکن شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تایمز مالی، تراشه‌های ان اف سی طراحی شده توسط شرکت آلمانی به کاربران آیفون امکان می‌دهد تا به ترمینال‌های پرداخت مالی یا سیستم‌های خرید بلیط متصل شوند یا با سهولت بیشتری از برنامه های خرید همراه استفاده کنند.

به گزارش فارس، فناوری مذکور همچنین به مالکان گوشی های همراه امکان می دهد تا وسایل خود را به طور بی سیم به همدیگر متصل کنند. برای این کار کافی است دو طرف گوشی ها را به طور آهسته به هم بزنند.

اپل تاکنون در مورد مشخصات آیفون 6 سکوت کرده؛ اما قرار است 10 روز دیگر با برگزاری یک نشست خبری به طور مفصل در این زمینه اطلاع رسانی نماید. گفتنی است فناوری ان اف سی هشت سال پیش ابداع شده؛ اما تاکنون اپل به طور جدی بر روی آن سرمایه گذاری نکرده بود.

اولین بار شرکت نوکیا در سال 2006 یک گوشی سازگار با فناوری ان اف سی را عرضه کرد و پیش از این سامسونگ، ال جی هم در سال 2011 چنین گوشی هایی عرضه کرده بودند. NXP قبلا تراشه هایی برای گوشی های گالکسی سامسونگ طراحی و عرضه کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین