کد خبر: ۲۵۹۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

ناصر قوامی: مجلس نهم از کانون‌های قدرت خط می‌گیرد

ناصر قوامی،رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم گفت: اگر امکان حضور برای همه طیف های سیاسی و اصلاح طلبان وجود نداشته باشد مجلس آینده هم مثل این مجلس در تقابل با دولت خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: ناصر قوامی نماینده قزوین در مجلس ششم در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» درباره اینکه عده ای نمایندگان برای حفظ پایگاه رای خود بار مشکلات چندین سال را به دوش دولت یکساله می اندازند، گفت: من از زمان شروع تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دو پیش فرض داشتم. اول اینکه دکتر عارف و دکتر روحانی باید با هم ائتلاف کنند وگرنه امکان پیروزی وجود ندارد. مسئله دوم مجلس نهم و چگونگی کار با ان بود.

وی ادامه داد: ما می گفتیم که در صورت پیروزی روحانی یا عارف چگونه می خواهد با مجلس نهم کار کنند و چگونه در این مجلس برای حفظ منافع ملی باید کار کرد. چگونه می تواند اوضاع نابه سامان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی ، بحران های بین المللی و تحریم ها را سامان داد. الان هم نظر من این است. مجلس نهم با سازوکارهای قدرت تشکیل شده است. با نظارت استصوابی درها به روی شخصیت های اصلی اصلاح طلبان و نیروهای کیفی بسته شده و این مجلس سرکار امده است.

قوامی گفت: معلوم است که این مجلس با دولت تعامل نخواهد کرد. البته همه مجلسی ها اینطوری نیستند. اما باید گفت که مجلس از راه دور کنترل می شوند. بعضی نمایندگان امروز ما سیاسی هستند و سیاسی کاری می کنند و نفع مردم و جامعه را نمی بینند. معلوم هست که اینها برای مشکلات فرافکنی کنند تا خود را تبرئه کنند و هرگز مسئولیتی را به سوی خود نگیرند.

وی با بیان اینکه  این نماینده ها اگر دوباره با همین شیوه نظارتی ثبت نام کنند و در انتخابات رقیب دیگری نداشته باشند روی کار خواهند ماند، گفت: من فکر نمی کنم که مجلس دهم هم اگر با این شیوه پیش رود اتفاق مثبتی بیافتد. وقتی در انتخابات هیچ رقیبی برای این طیف وجود نداشته باشد معلوم است که یک تاز خواهند بود و دوباره رای خواهند اورد. یعنی دوباره تندروی ها و مشکلات را از نو شروع خواهند کرد.

وی افزود: اما اگر امکان حضوربرای همه فعالان و علاقمندان باشد احتمال ایجاد مجلسی پویاتر وجود دارد. آن وقت است که روحانی و دولت اعتدال می تواند خیلی خوب و منطقی پیش برود. در واقع اگردر مجلس آینده هم به این شکل لیست ها از طریق کانون قدرت بیرون از مجلس تایید شود، چشم اندازی خوبی برای همکاری وجود نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین