کد خبر: ۲۵۹۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹

بازسازی غزه 20 سال طول می کشد!

در جریان تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به غزه 17 هزار واحد مسکونی تخریب شده یا به شدت آسیب دیده است. این در حالیست که هنوز 5 هزار واحد مسکونی به علت تهاجم پیشین رژیم صهیونیستی به غزه، به بازسازی نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایرنا – سازمان بین المللی ˈشلتر کلاسترˈ روز شنبه اعلام کرد که بازسازی ویرانی های غزه در پی تهاجم همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه فلسطینی، 20 سال طول خواهد کشید.
 
به گزارش آسوشیتدپرس از غزه، بنابر ارزیابی برخی مقام های فلسطینی، هزینه بازسازی آسیب های وارد شده ناشی از تهاجم همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه از 6 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.
 
سازمان شلتر کلاستر که هزینه های بازسازی پس از پایان درگیری ها را ارزیابی می کند، افزود: هرگونه تلاش برای بازسازی غزه با مانع محاصره مصر و رژیم صهیونیستی روبه رو خواهد شد که از سال 2007 این سرزمین فلسطینی را تحت محاصره قرار داده اند.
 
رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ممکن است نیروی مقاومت فلسطین از سیمان و دیگر مصالح ساختمانی برای ساخت موشک و ساخت و تقویت تونل های مرزی برای حمله به نیروهای این رژیم استفاده کنند، به شدت ورود این مواد را به غزه محدود کرده است.
 
نوار غزه با جمعیت یک ملییون و 800 هزار نفر، یک منطقه متراکم از نظر جمعیتی به شمار می رود.
 
سازمان شلتر کلاستر افزود: در جریان تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به غزه 17 هزار واحد مسکونی تخریب شده یا به شدت آسیب دیده است. این در حالیست که هنوز 5 هزار واحد مسکونی به علت تهاجم پیشین رژیم صهیونیستی به غزه، به بازسازی نیاز دارد.
 
بر اساس این گزارش، غزه به 75 هزار واحد مسکونی تازه نیز نیاز دارد.
 
شلتر کلاستر افزود: ارزیابی 20 ساله این سازمان براساس ظرفیت گذرگاه اصلی بین فلسطین اشغالی و سرزمین غزه است که 100 کامیون مصالح ساختمانی در روز می باشد.
 
بر اساس این گزارش،سازمان بین المللی شلتر کلاستر تحت مدیریت مشترک آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان صلیب سرخ جهانی قرار دارد.
 
در تهاجم اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه که تقریبا 2 ماه طول کشید، بیش از 2 هزار و 100 فلسطینی شهید و ده ها هزار تن دیگر زخمی و آواره شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین