کد خبر: ۲۵۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵

واکنش روانچی به تحریم‌های جدید واشنگتن

معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه با بیان اینکه تحریم‌های بین‌المللی به‌ویژه تحریم‌های امریکا غیرعادلانه و ظالمانه است گفت: عملکرد دوگانه امریکایی‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه با بیان اینکه تحریم‌های بین‌المللی به‌ویژه تحریم‌های امریکا غیرعادلانه و ظالمانه است گفت: عملکرد دوگانه امریکایی‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه به اقدام دیشب امریکایی‌ها در اعمال تحریم‌های جدید به‌شدت اعتراض کرد و گفت: ما پیشتر خیلی به ‌صراحت نظرمان را درباره این گونه اقدامات اعلام کرده‌ و در جلسات خصوصی و عمومی انتقادهای شدیدی از مواضع و اقدامات امریکایی‌ها در این باره داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام امریکایی‌ها کاملاً مردود است افزود: نمی‌شود از یک سو ادعا کنند که می‌خواهند با حسن نیت وارد مذاکره شوند و مذاکرات را پیش ببرند و از طرفی به چنین اهرم‌هایی متوسل شوند که از دید ما نه‌فقط مردود، بلکه اصولاً ناکارآمد است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: از دید ما تحریم‌های بین‌المللی به‌ویژه تحریم‌های امریکا غیرعادلانه و ظالمانه است و مردم ما نیز تحت تأثیر چنین اقداماتی قرار نمی‌گیرند.

تخت‌روانچی تصریح کرد: عملکرد دوگانه امریکایی‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست که از یک طرف ادعای علاقه و حل قضیه کنند و از طرفی به چنین اقداماتی متوسل شوند که از دید ما و حتی از دید خیلی از کشورها مردود و عملاً مخالف ادعایی است که در مذاکرات مطرح می کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته (جمعه) لیست افراد و شرکت‌های ایرانی تحت تحریم‌ را بروز رسانی کرده و اسامی جدیدی را به این لیست افزود. وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد و شرکت‌ها را به دلیل نقض تحریم‌های ایران و یا ارتباط با شرکت‌ها، نهادها، و افرادی که تحت تحریم‌های ضد ایرانی قرار دارند به لیست تحریم‌ها افزوده است.

در میان اسامی جدیدی که به این لیست افزوده شده‌اند نام افراد و شرکت‌های فعال در حوزه هوانوردی، حمل و نقل دریایی، تحقیقات هسته‌ای، صنایع دفاعی، انرژی و نیز چندین بانک داخلی و خارجی دیده می‌شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس توافقنامه موقتی ژنو با عنوان برنامه مشترک اقدام آمریکا و شورای امنیت متعهد شده‌اند که از وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین