کد خبر: ۲۵۹۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵

آخرین وضعیت صدور ویزا از زبان معاون رییس‌جمهور

سلطانی‌فر تأکید کرد: هر کسی مدعی ساخت هتل در کم‌ترین زمان است، پیش من‌ بیاید، من تسهیلاتش را فراهم می‌کنم، تا کنون که هیچ کسی این کار را عملیاتی نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ما مصر هستیم تا با مصوبه‌ی هیئت وزیران، زمان ویزا را از دو هفته‌ به یک‌ماه برسانیم.

مسعود سلطانی‌فر - معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - در پاسخ به ایسنا درباره‌ آخرین خبرها از طرح ویزا که در دستور کار هیئت دولت بود، اظهار کرد: این طرح در کمیسیون‌ها در دست بررسی کارشناسی است. برخی اظهار کرده‌اند که ویزای فرودگاهی به‌مدت یک‌ماه تمدید شده، در حالی که پیشنهاد ما درباره‌ی تمدید ویزای فرودگاهی یک‌ماهه است که هنوز تصویب نشده است.

او با اشاره به این‌که این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی دولت در دست بررسی است و نهایتا باید در دولت به تصویب برسد، گفت: چیزی که به کمیسیون‌های تخصصی دولت می‌رود، با توجه به ضرورت گرفتن استعلام از دستگاه‌های مختلف و هماهنگی‌ها، ممکن است از یک‌ماه تا شش‌ماه طول بکشد. این‌گونه قضایا ظرف زمانی ندارند، اما ما مصر هستیم تا با مصوبه‌ی هیئت وزیران، زمان ویزا را از دو هفته‌ به یک‌ماه برسانیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که بودجه‌ی علمی پژوهشگاه در دوره‌ی مدیران پیشین، به‌دنبال بروز مشکلاتی در اختیار استان‌ها قرار گرفت که این اتفاق باعث وارد شدن ضربه به حوزه‌ی پژوهشی شد، شما برای بودجه‌ی پژوهشگاه چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: پژوهشگاه با داشتن بضاعت خوب نیروی انسانی‌، به سامان‌دهی نیاز دارد. به همین دلیل، در چندماه گذشته از آقای بهشتی - رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - خواستیم تا به این بخش از سازمان وارد شود و با توجه به سابقه و تجربه‌اش، اقدامات موثری را انجام دهد.

او ادامه داد: باید در چندماه یا یک سال آینده، اصلاحات در پژوهشگاه انجام شود و بسیاری از اتفاقات سال‌های گذشته را درست کنیم. یک ساختمان در طول یک هفته خراب می‌شود، اما دو سال طول می‌کشد تا آن را دوباره بسازیم. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در طول هشت سال خراب شده است و 30 سال طول می‌کشد تا آن را بسازیم.

سلطانی‌فر همچنین در پاسخ به این پرسش که کاوش‌های تخت جمشید به‌تازگی انجام شده است، به‌عنوان مثال، بودجه‌ی تخت جمشید 100میلیون تومان بود، اما استان فارس به این پروژه فقط 30میلیون تومان داد و به همین دلیل، روزی بود که گفته می‌شد، کادر این پایگاه گرسنه هستند و حتی غذایی برای خوردن ندارند، چرا باید وضعیت باید این‌گونه باشد‌؟ اظهار کرد: این موارد در حوزه‌ی معاون میراث فرهنگی است؛ اما با این وجود معتقدم، بودجه‌ی پژوهشی پایگاه‌ها باید اضافه شود. همچنین پژوهشگاه باید فعالیت خود را ادامه دهد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ آغاز موج دوم سفرهای خارجی‌ها به کشور از شهریور تا آبان و این‌که همچنان کمبود مراکز اقامتی و هتل‌ها در کشور وجود دارد، در این‌باره چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: هتل‌های در دست ساخت را که پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد دارند، در اختصاص منابع صندوق توسعه‌ی ملی در اولویت قرار می‌دهیم تا آن‌ها را هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسانیم.

او ادامه داد: در چندماه گذشته، یک هتل جدید در کاشان افتتاح شد، یک هتل در بروجن‌، یک هتل در بیرجند، یک هتل در ارومیه و چند هتل فرودگاهی نیز افتتاح شده‌اند یا تا پیش از پایان سال افتتاح می‌شوند. تعداد هتل‌هایی که برای بهره‌برداری از منابع صندوق توسعه‌ی ملی معرفی کرده‌ایم، بسیار بیشتر بوده است که فکر می‌کنم آن‌ها نیز یک تا دو سال آینده به‌مرور آماده می‌شوند.

سلطانی‌فر تأکید کرد: هر کسی مدعی ساخت هتل در کم‌ترین زمان است، پیش من‌ بیاید، من تسهیلاتش را فراهم می‌کنم، تا کنون که هیچ کسی این کار را عملیاتی نکرده است. من این موضوع را به همه اعلام کرده و حتی گفته‌ام، هر شرکت آلمانی که بیاید، هر زمان به من بگوید، 48 ساعت به آن‌ها وقت می‌دهم تا در این زمینه صحبت کنند.

وی همچنین با تأکید بر این‌که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هتل‌ساز نیست و یک دستگاه حاکمیتی است‌، گفت: ما برای این اقدام، یکی از محل صندوق توسعه‌ی ملی استفاده می‌کنیم که سقف ندارد و متناسب با پروژه‌هایی است که معرفی می‌شود و توجیه اقتصادی دارد، منبع دیگر نیز منابع داخلی‌ خودمان است، به این بستگی دارد که بین وزارت جهاد کشاورزی، بخش صنعت وزارت صنایع و سازمان میراث فرهنگی بتوانیم پروژه‌های توجیه‌دارتری را معرفی کنیم.

او اضافه کرد: طرح‌هایی که برای صندوق توسعه‌ی ملی و بانک‌ها می‌روند، باید از جهت توجیه اقتصادی قابلیت دفاع داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین