کد خبر: ۲۵۹۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰

جانشین اشتون: درپی مصالحه دراروپا هستم

رئیس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین موضع‌گیری دقائقی پس از انتخاب گفت که اگر چه رویکرد عمل‌گرایانه و مصممی خواهد داشت ولی در جهت مصالحه در اتحادیه گام برخواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین موضع‌گیری دقائقی پس از انتخاب گفت که اگر چه رویکرد عمل‌گرایانه و مصممی خواهد داشت ولی در جهت مصالحه در اتحادیه گام برخواهد داشت.

به گزارش روزنامه «اروپا‌پی‌اس‌زد»، «فدریکا موگرینی» رئیس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقائقی پس از انتخاب به عنوان جایگزین خانم «اشتون»، از اقدام برای ایجاد مصالحه در اروپا خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی با اذعان به داشتن کاری «چالش‌برانگیز» در پیش‌ رو، گفت که می‌خواهد تمام انرژی خود را در راه تضمین منافع همه اعضای و شهروندان اتحادیه صرف کند.

وی افزود: من می‌خواهم با پارلمان اتحادیه اروپا همکاری کنم؛ من می‌خواهم برای رسیدن به مصالحه کار کنم البته عمل‌گرایی و مصمم بودن نیز از اهداف من است.

استفاده از لفظ «مصالحه» از سوی جانشین اشتون از آنجا قابل توجه است که وی به عنوان یک سیاستمدار مخالف تحریم روسیه، هنگامی بر کرسی این مسئولیت خطیر تکیه زده که اتحادیه اروپا و روسیه در بالاترین سطح تنش پس از فروپاشی جماهیر شوروی قرار دارند.

به گزارش فارس، ساعاتی پیش از رأی‌گیری نهایی برای انتخاب خانم موگرینی، رهبران اروپا خواستار تدوین متن تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین