کد خبر: ۲۵۹۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

شکست سنگین بسکتبالیست‌های ایران در برابر میزبان

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی 2014 اسپانیا برابر میزبان این مسابقات به میدان رفت و در حالی که با استفاده از همه نفرات سعی داشت انرژی خود را برای دیگر دیدارها حفظ کند نتیجه را به مدعی اصلی قهرمانی در این دوره از مسابقات واگذار کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم‌های ملی بسکتبال اسپانیا و ایران از ساعت 30 دقیقه بامداد امروز یکشنبه در شهر گرانادا دیدار افتتاحیه جام جهانی را برگزار کردند که در پایان تیم میزبان با حساب 90 بر 60 به پیروزی رسید. این بازی در گروه A رقابتهای جام جهانی 2014 اسپانیا برگزار شد.

تیم ایران در این بازی شروع خوبی داشت اما تجربه بالای بازیکنان اسپانیایی اجازه نداد تا قهرمان آسیا بتواند خود را به مدعی اصلی فتح این جام نزدیک کند. اسپانیا که با تمام قوا به میدان آمده بود با حمایت هوادارانش در پاره ای از اوقات حتی به بازی نمایشی روی آورد و در نهایت با 30 امتیاز اختلاف برنده شد. بی آنکه بازیکنانش فشار آنچنانی را متحمل شوند.

بچیروویچ سرمربی تیم ملی ایران که باید به بازی عصر روز یکشنبه با برزیل هم فکر می کرد در این بازی به نوعی از تمامی بازیکنانش استفاده کرد. حدادی، نیکخواه بهرامی، ساهاکیان، یخچالی و کامرانی از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفتند. در تیم اسپانیا نیز لول، رودریگز، کالدرون، کلاور و پائو گاسول از ابتدا به میدان رفتند.

تیم ایران بازی را خوب شروع کرد. چند امتیاز متوالی که کامرانی کسب کرده بود نشان از انگیزه این بازیکن داشت اما اسپانیا خیلی زود بر توپ و میدان مسلط شد و با تحت فشار قرار دادن بازیکنان کشورمان در زیر سبد امتیازات فراوانی را کسب کرد. مثلث ریکی روبیو، پائو و مارک گاسول به راحتی امتیازات فراوانی برای میزبان کسب می‌کردند تا جایی که کوارتر نخست با برتری 27 بر 18 به سود میزبان خاتمه یافت.

در وقت دوم حدادی و کامرانی تلاش چشمگیری از خود بروز دادند اما زور آنها در بسیاری مواقع به بازیکنان حریف نمی‌رسید. اسپانیایی‌ها که به کارهای نمایشی هم روی آورده بوند در این کوارتر 21 بر 15 برنده شدند تا نیمه نخست را با برتری 48 بر 33 به رختکن بروند.

با شروع کوارتر سوم کامرانی دو پرتاب خوب انجام داد اما اسپانیایی‌ها خیلی زود راه او را نیز بستند تا شرایط مثل نیمه نخست شود. ماتادورها در این نیمه بیشتر به توپ‌های برگشتی و ضد حمله روی آوردند چرا که بازیکنان کشورمان در این بخش خوب کار نمی‌کردند و برادران گاسول امتیازات فراوانی از توپ‌های برگشتی کسب کردند. با این حال درخشش حدادی تا حدی فاصله دو تیم را کاهش داد. اسپانیا این کوارتر را 22 بر 17 برنده شد.

به گزارش مهر، در وقت چهارم دیگر تلاش بازیکنان کشورمان برای کاهش فاصله نتیجه بخش نبود و اسپانیا این کوارتر را هم 20 بر 10 برنده به نام خود ثبت کند و در نهایت این بازی را 90 بر 60 برنده شود. شاگردان بچیروویچ در گام نخست تلاش کردند بازی شایسته‌ای را به نمایش بگذارند با این حال نتیجه را با 30 اختلاف به حریف خود واگذار کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین