کد خبر: ۲۵۹۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
جواد هروی در گفت‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد:

تحولات انقلابی در فراکسیون «رهروان ولايت»

فراكسيون رهروان ولايت شاخص‌هاي يك فراكسيون تمام عيار را ندارد. اين را هم اعضاي اين فراكسيون مي دانند و هم اعضاي فراكسيون هاي رقيب. عرض‌اندام كمي فراكسيون رهروان در برابر فراكسيون اصولگرايان و جبهه پايدراي در شرايطي انجام مي شود كه كمتر تجربه موفقي از راي فراكسيوني در كارنامه رهرواني ها قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: اما آنها ديرهنگام به فكر تغيير موضع افتاده اند، حالا كه آراي تندها و ميانه‌هاي بهارستان رفته رفته در عدد ۱۰۰ مانده و زنگ خطر براي علي لاريجاني و فراكسيون مبتوعش بلند شده است.

به گزارش آفتاب، البته اين زنگ خطر از همان روزهاي بعد از راي اعتماد وزير به صدا در آمده بود، به وي‍ژه پس از راي عدم اعتماد ناپلئوني به محمد علي نجفي و بازماندن او از كرسي وزارت آموزش و پرورش. جواد هروي، عضو فراكسيون رهروان ولايت از تشكيل جلسه‌هاي مداوم اين فراكسيون به دنبال تغييرات اخير در بهارستان خبر داده و به «آفتاب» مي گويد: « آراي روز استيضاح و به ويژه راي به استمزاجيه و واكنش عجيب برخي نمايندگان و توهين به رييس مجلس ما را بر آن داشت تا با برگزاري نشست‌هاي پياپي نسبت به تغييرات و تحولات انقلابي در اين فراكسيون به ويژه هيات رييسه آن اقدام كنيم.»

گويا تغيير جهت معنادار محمدرضا باهنر از راست ميانه به سمت راست سنتي هم در جلسه‌هاي فراكسيون رهروان مورد بررسي قرار گرفته است.

هروي مي‌گويد: «نه تنها تغيير مواضع آقاي باهنر كه خيلي مسائل و جزييات ديگر هم در جلسه مورد بررسي قرار گرفته و اراده‌اي جدي بر تغيير رويه در اين فراكسيون وجود دارد.»

البته به باور او رهرواني‌ها در كيفيت كار مشكل ندارند بلكه اين روزها در كميت ماجرا دچار برخي مشكلات شده‌اند.

نفس شكل گيري فراكسيون رهروان ولايت پيروي از خط و ربط ميانه در بهارستان بود؛ به ويژه در برابر دولت احمدي‌نژاد و قانون‌شكني‌هاي پياپي در ان دولت.

علي لاريجاني كه نه در مساله انتخابات و نه در مسائل هسته‌اي دل‌خوشي از رييس دولت گذشته نداشت، تصميم گرفت فراكسيوني شكل دهد تا بتواند از آبروي اصولگرايي دفاع كند.

اما اين روزها فراكسيون رهروان ديگر انسجام گذشته خود را ندارد. تغيير شخص محمدرضا باهنر از اعضاي اصلي فراكسيون رهروان اين روزها از سوي بسياري نمايندگان عضو اين فراكسيون مورد سوال قرار گرفته و با ترديد جدي مواجه شده است.

هادي حسيني مي گويد: «رهروان بايد در وزن‌كشي‌هاي خود به طور جدي تجديدنظر كند، نمونه‌اش رفتار سياسي آقاي باهنر در همين ماجراي استيضاح. ما نمي‌گوييم همه شبيه ما باشند اما وقتي نماينده‌اي عضو يك فراكسيون مي‌شود نمي‌توان راي و نظر اينقدر متفاوت باشد.»
 
فراكسيون رهروان ولايت اغلب در تصميم‌گيري‌هاي سياسي خود، آتش به اختيار عمل مي‌كند و كمتر تابع راي فراكسيوني است.

غلامعلي جعفرزاده نيز تاكيد دارد كه مشكلات حزبي ريشه‌دار ما در كشور به ادبيات ناقص فراكسيوني در رهروان هم سرايت كرده، چنانچه ما همانطور كه قواعد كار حزبي نمي‌دانيم حالا در فراكسيون رهروان هم قواعد كار فراكسيوني را تمرين نكرده‌ايم اما اين مساله براي آينده سياسي رهروان خطرناك است. او جلسه‌هاي اخير رهروان با تاكيد بر نقد از دورن را راهگشا دانسته و اميدوار است كه رهرواني‌ها به سمت تشكيل فراكسيوني قابل اعتماد و يكپارچه پيش روند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین