کد خبر: ۲۵۹۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

ویروس ابولا دستگاه ایمنی را از کار می اندازد

ویروس ابولا که تا کنون قربانیان زیادی در آفریقا گرفته است، از طریق تماس مستقیم با خون یا عرق فرد آلوده به این بیماری قابل انتقال است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محققان آمریکایی اعلام کردند که ویروس مرگبار ابولا با از کار انداختن دستگاه ایمنی از بهبودی بیمار جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا از یورک آلرت، به گفته محققان دانشگاه واشنگتن، بخشی از این ویروس به نام پروتئین «VP24» می تواند مولکول های دستگاه ایمنی را مهار کند و در نهایت دستگاه ایمنی فرد مبتلا را از کار بیاندازد.

این کشف محققان می تواند زمینه را برای کشف روش درمانی جدیدی بیماری مرگبار ابولا هموار سازد.

در حال حاضر واکسن یا دارویی قطعی برای درمان بیماری ابولا وجود ندارد اما محققان پزشکی سازمان جهانی بهداشت در حال آزمایش چند گزینه تجربی برای درمان این بیماری هستند.

ویروس ابولا که تا کنون قربانیان زیادی در آفریقا گرفته است، از طریق تماس مستقیم با خون یا عرق فرد آلوده به این بیماری قابل انتقال است.

ابولا تا به حال باعث مرگ بیش از هزار و 500 نفر در سال جاری شده است و سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که پیش از تحت کنترل قرار گرفتن شیوع ابولا، ممکن است 20 هزار نفر به این بیماری مبتلا شوند.

ابولا روز جمعه به پنجمین کشور آفریقایی «سنگال» هم سرایت کرد و یک دانشجوی دانشگاه که از گینه به این کشور سفر کرده بود، به دلیل ابتلا به این بیماری تحت درمان قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین