کد خبر: ۲۵۹۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

بوکو حرام ساکنان یک شهر را قتل عام کرد

گروه تروریستی بوکو حرام وابسته به القاعده شمار زیادی از اهالی یک شهر مرزی نیجریه را قتل عام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گروه تروریستی بوکو حرام وابسته به القاعده شمار زیادی از اهالی یک شهر مرزی نیجریه را قتل عام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی تکفیری بوکو حرام پس از اشغال مراکز نظامی وامنیتی شهر ˈگامبورو نگالاˈ را که همر مرز با شمالی ترین نقطه کامرون است، این شهر را به طور کامل به تصرف خود درآورد و ضمن کشتار پرشماری از مردم آن، هزاران تن را مجبور به فرار به کامرون کرد.

ˈسیدی کیاریمیˈ از اهالی شهر گامبورونگالا که دیروز به شهر ˈفوتوکولˈ کامرون پناه برد، گفت: تروریست های بوکو حرام مردم را مانند مرغ سر می برند. آنان ابتدا دست به جنایت هایی با هدف مشخص زدند و سپس کشتار را ادامه دادند.

وی افزود:تروریست ها هر کس را که شهر را ترک نکند، به قتل می رسانند.یکی از شخصیت های برجسته مسلمان شهر نیز در میان قربانیان کشتار آنان بود.

ˈیوسف سانداˈ یکی دیگر از اهالی شهر گامبورو نگالا که به فوتوکول پناه برده بود، گفت که عناصر بوکو حرام با اسلحه و ساطور در خیابان های شهر راه می روند، مغازه ها را غارت می کنند و با وارد به خانه ها، از آزار و اذیت زنان و کودکان هم ابایی ندارند.

گروه تروریستی تکفیری بوکوحرام طی هفته های اخیر مناطق دیگری از ایالات بورنو در شمال شرق نیجریه در نزدکی مرز این کشور با کامرون را اشغال و تاکنون سه منطقه در ایالت مذکور به علاوه یک منطقه در دو ایالت دیگر به نام های یوبی واداماوا را به تصرف خود در آورده اند.

گروه تروریستی تکفیری بوکو حرام شهرهای مختلفی را از جمله کائوتیکاری ، کوادا و کاراگائو واقع در چند کیلومتری چیبوک، هدف حملات متوالی خود قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین