کد خبر: ۲۵۹۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

افزایش قیمت دارو درنیمه دوم سال کمتر از تورم خواهد بود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در نیمه دوم سال جاری برنامه ای برای افزایش قیمت داروها نداریم و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته افزایش قیمت داروها کمتر از تورم خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «رسول دیناروند» روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمه اول امسال افزایش قیمت در حوزه دارو نداشتیم اما سیاست ما این است که تولید داخل با توجه به تورم ضربه نخورد بنابراین قیمت ها برای نیمه دوم سال اصلاح می شود.

وی تصریح کرد: اصلاحات در حوزه دارویی کشور در نیمه دوم سال طوری انجام می شود که فشاری به مردم و سازمان های بیمه گر نیاید و تولید کنندگان دارویی نیز با تولید دارو ضرر نکنند.

دیناروند افزود: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قصد ندارد به تولید داروهای داخلی آسیب و ضرر برسد، اما داروهایی که زیان ده و با قیمت بالا عرضه می شوند را اصلاح قیمت خواهد کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: فهرست اول تفاهم نامه دارویی با بیمه ها براساس تغییرات در بازار، مرتب بازنگری و اشکالات آن برطرف می شود که در اجرای این طرح، سهم پرداختی بیماران به شدت کاهش یافته است.

دیناروندگفت: مشکل دارویی اغلب بیماران برطرف شده اما برخی بیماران صعب العلاج درخواست حمایت از داروهای خارجی دارند که مشابه داخلی آنها وجود دارد و حمایت از آنها مورد تائید وزارت بهداشت نیست چون وقتی داروی ارزان قیمت در دسترس است ، بیماران و پزشکان نیز باید از آن استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: با این وجود تلاش شده تا مابه التفاوتی که بیماران صعب العلاج بابت داروهای خارجی نسبت به داروهای داخلی می پردازند در پایین ترین حد نگه داشته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین