کد خبر: ۲۵۹۴۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
«فاضل جمشیدی»؛ خواننده:

وزارت ارشاد به دلایل محکمی که دارد باید مقاومت کند

جمشیدی سنگینی سایه سیاست را در همه حوزه ها که هنر نیز از آن مستثنی نمانده، دانست و ابراز داشت: «باید در همه بخش ها سایه سیاست را کمرنگ کرد. باید طوری عمل شود که وزارت ارشاد به دلایل محکمی که دارد به هر حال باید مقاومت کند وگرنه نمی گذارند و این بی اعتمادی از میان نمی رود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: «نباید هنر وسیله باشد،نگاه دولت به مقوله فرهنگ و هنر باید عملیاتی باشد.» این گفته «فاضل جمشیدی» بود که به «آفتاب» گفت.

فاضل جمشیدی از خوانندگان ایرانی است که در سال های 82 تا 85 معاون اجرایی خانه موسیقی بود و در کشورهای مختلف و با گروه های متعدد از جمله ارکستر ملی ایران که مهم ترینِ آنهاست، به اجرا پرداخته است، درباره وضعیت کنونی و بایدهایی که وزارت ارشاد در این حوزه لازم است که در دستور کار قرار دهد، اشاره داشت: ظواهر و اجراها ممکن است بیشتر شده باشد و رونق بازار و اقتصاد هنر بیشتر شده باشد ولی اقتصاد هنر فقط در بخش اجرا نیست. در بخش تقویت گروه های موسیقی، افزایش تعداد این گروه ها، حمایت از جوانان، اشتغال موسیقی دانان که ضعیف است، مسئله بیمه هنرمندان که خطراتی تهدیدش می کند.

جمشیدی ادامه داد: مسئله هنرمندان سالمند که تامین شرایط زندگی شان هنوز مسئله دار است، مسکن هنرمندان و ضرورت های بخش فرهنگ و هنر در کنار توجه به تامین اجتماعی هنرمندان حتی کسانی که در دوره های گذشته کار کرده اند مهم ترین مسائلی است که باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جد پیگیری شود. جمشیدی گفت:نباید هنر وسیله باشد. نگاه دولت به فرهنگ و هنر باید عملیاتی باشد. نه آنکه گفت و گوهای خوب صورت گیرد اما اتفاقی نیفتد. به نوعی ریشه ای تر باید به عمق هنر و بنیان های آن پرداخت و قوی ترشان کرد.

 او سنگینی سایه سیاست را در همه حوزه ها که هنر نیز از آن مستثنی نمانده، دانست و ابراز داشت: «باید در همه بخش ها سایه سیاست را کمرنگ کرد. باید طوری عمل شود که وزارت ارشاد به دلایل محکمی که دارد به هر حال باید مقاومت کند وگرنه نمی گذارند و این بی اعتمادی از میان نمی رود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین