کد خبر: ۲۵۹۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
آرزوی اهالی فرهنگ این است که در فضایی معتدل نقطه‌نظرها بیان شود

علی نصیریان: دولت یازدهم در امور فرهنگی با حسن‌نیت برخورد می‌کند

علی نصیریان، بازیگر پیشکوست سینما و تلوزیون معتقد است:دولت در امور فرهنگی حسن نیت خوبی برای رفع مشکلات نشان داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: بازیگر پیشکوست سینمای ایران که آثار ماندگاری همچون فیلم گاو را در کارنامه بازیگری خود دارد به رویکرد دولت یازدهم در امور فرهنگی اشاره کرده و به خبرنگار «آفتاب» می گوید: « با اینکه من  شاید از جزئیات فعالیت های فرهنگی دولت یازدهم اطلاعات دقیقی ندارم اما شرایط و فضای کلی حاکی از این است که دولت یازدهم با حسن نیت عمل می‌کند.»

به گزارش آفتاب، علی نصیریان که در سال 1380 به عنوان چهره ماندگار انتخاب شده است به مشکلات و موازی کاری‌هایی برخی نهادها اشاره کرده و می‌افزاید: «متاسفانه علی‌رغم اینکه مردم در خرداد 92 به رویکرد دولت تدبیر و امید رای دادند برخی از گروه‌های فشار همچنان به دولت حمله می کنند. من نمونه برخی از این فشارها را در تاتر تانگوی تخم مرغ داغ کار آقای هادی مرزبان دیدم.»

بازیگر پیشکوست سینما افزود: «قوه قضاییه تئاتر را متوقف کرد. دلیل خرده‌گیری بر تئاتر این بود که در متن برخی از حرف‌های نامناسب استفاده شده است. کسانی که با مقوله هنر آشنا هستند می‌دانند که اگر واژه نه چندان مناسبی در تئاتری بیان می‌شود این بخشی از شخصیت و کاراکتر داستان است و به قصد منظور خاصی بیان نمی‌شود. بنابراین ما حتی در مثنوی مولوی گاهی شاهد برخی از الفاظ هستیم. الفاظی که برای نزدیکی به مخاطب طراحی شده و بخشی از جزئیات شخصیت‌هاست.»

 نصیریان به رقابت‌های پنهانی که آثار خود را در بدنه فرهنگی نشان می‌دهد اشاره کرد و گفت: «اگرچه بعد از انجام برخی از اصلاحات ما تئاتر را از سر گرفتیم اما فی نفسه این اقدامات درست نیست زیرا اگر قوه قضاییه با برخی از رویکردهای فرهنگی دولت موافق نیست هنرمندان نباید برای آن مورد بازخواست قرار بگیرند و به دادگاه احضار شوند.»

 نصیریان به آگاهی هنرمندان از خط قرمزهای واقعی اشاره کرد و افزود: «به هر حال خط قرمزها همیشه وجود داشته و هنرمندان نیز به این خط قرمزها آگاه هستند. بنابراین اگر تاتری ارزش هنری نداشته و مبتدل باشد من با شصت سال سابقه هنری هرگز بازی کردن در آن را نخواهم پذیرفت. متاسفانه نتیجه این سخت‌گیرهای بی مورد این شده است که ما هر روز شاهد فیلم های خانوادگی بی‌ضرری هستیم  زیرا در شرایط فشار فیلم های اجتماعی با مضامین خوب کمتر ساخته می شود.»

نصیریان به خواسته‌های اصلی اهالی هنر و سینما اشاره کرده وگفت: «آرزوی همه هنرمندان و همه اهالی فرهنگ این است که در فضایی معتدل و بدون هیاهو حرف ها و نقطه نظرها بیان شود. روزنامه های قوی و کتاب های پر محتوا و سینمای موفق و جذاب نتیجه این رویکرد خواهد بود. امیدوارم دولت یازدهم بتواند بر فشارها فائق آید و به وعده های فرهنگی خود بیش از گذشته جامعه عمل بپوشاند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین