کد خبر: ۲۵۹۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

وزیر خارجه فنلاند: روابط اتحادیه اروپا با ایران به سود دنیا است

وزیر خارجه فنلاند با بیان این که عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران نه تنها به نفع دو طرف بلکه به سود دنیا است، گفت: در این سفر، مسیر خوبی برای این کار آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، «ارکی تیومیویا» وزیر خارجه فنلاند که شب گذشته در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است، امروز (یکشنبه) در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه افزود: ما درباره مسایل هسته ای ایران ، خشنونت ، افراط و بی ثباتی موجود در عراق و همچنین روابط دوجانبه گفت وگو کردیم.

وی افزود: ما معتقدیم داعش خطری برای امنیت همه کشورها است و متاسفانه ما شاهد فجایع انسانی و جنایات بسیاری بدست داعش هستیم که باید با همکاری همه کشورها ازجمله ایران این جنایات متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: فکر می کنم مسیر خوبی برای عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران آغاز کرده ام چرا که این روابط نه تنها به نفع دو طرف بلکه به سود دنیا است و منجر به تصمیمات و تغییرات شگرفی می شود.

وزیر خارجه فنلاند اضافه کرد: البته ایران هم باید در این مسیر به تعهدات خود عمل کند.



** داعش را تهدیدی جدی می دانیم

تیومیویا در پاسخ به سوالی درباره مواضع کشورش در قبال تروریست های داعش در منطقه گفت: ما آنها را تهدیدی بسیار جدی می دانیم. از نظر ما داعش مسئول جنایات فجیعی است که در دنیا گزارش شده است.

این مقام فنلاندی اضافه کرد: ما از تقاضای دولت عراق برای مبارزه با داعش حمایت می کنیم. همچنین می پذیریم که باید از فرآیندهای سیاسی و اقتصادی برای بازگشت ثبات و آرامش به عراق حمایت شود.

وزیر خارجه فنلاند درباره دورنمای روابط دو کشور اظهار داشت: ایران و فنلاند منافع بسیاری دارند و همیشه روابط دو کشور برقرار بوده است.

وی افزود: ما موضوع تحریم ها را پیگیری می کنیم و امیدواریم فضا برای گسترش روابط دو کشور فراهم شود.

وی گفت: جامعه فرهنگی ، گروه های مردم نهاد و تجار فنلاندی علاقه بسیاری به توسعه روابط با ایران دارند و حضور من در تهران نیز ناشی از این علاقه مندی ها است.

این خبر در حال تکمیل است...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین