کد خبر: ۲۵۹۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹

آمرلی آزاد شد/ داعشی ها گریختند

با افزایش دامنه عملیات ارتش عراق و نیروهای مردمی، شهر آمرلی عراق از محاصره دو ماهه گروه تروریستی داعش نجات یافت و آزاد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سخنگوی ارتش عراق و یک نماینده از ساکنان شهرک شیعه نشین آمرلی در شمال عراق پیش تر گقته بودند که نیروهای امنیتی این کشور و نیروهای مردمی، محاصره دو ماهه گروه تروریستی داعش بر این شهرک را شکسته اند.


فوزی اکرم الطرزی نماینده ترکمن های عراق در مجلس این کشور نیز گفت که نیروهای دولتی از دو سو وارد این شهرک شده اند و سرگرم توزیع کمک در میان ساکنان آن هستند.

همچنین هواپیماهای استرالیایی، فرانسوی و انگلیسی به همراه هواپیماهای آمریکایی به درخواست دولت عراق، کمک های انسان دوستانه از هوا برای ساکنان این شهرک پرتاب کردند.

حدود 15 هزار شیعه ترکمن ساکن این شهرک کشاورزی که در فاصله حدود 170 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، به مدت چندین هفته سرگردان بودند.

ساکنان این شهرک که از توابع استان صلاح الدین است، در دو ماه گذشته در برابر نیروهای گروه تروریستی داعش مقاومت کرده و اجازه نداده اند که این شهرک به اشغال آنان در آید.

این در حالی است که تروریست ها در این مدت آب و برق شهر را قطع کرده بودند و به هیچ وجه اجازه نمی دادند که مواد غذایی به دست ساکنان آمرلی برسد.

تروریست های تکفیری داعش که از مدت ها پیش شیعیان این شهرک را در تنگنای شدیدی قرار داده بودند، تصمیم داشتند مردم شهر را پس از اشغال آن، قتل عام کنند.

تروریست های داعش مدتی پیش 700 غیر نظامی ترکمن از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان در روستای ˈبشیرˈ از توابع آمرلی را قتل عام کرده بودند.

شبکه «العراقیه» در این باره گزارش داد: ارتش عراق با مشارکت گسترده نیروهای داوطلب مردمی موفق شد در نبردی سخت وبا پشتیبانی موثر جنگنده های نیروی هوایی این کشور ضمن شکستن محاصره منطقه «آمرلی» دهها نفر از نیروهای داعش را به هلاکت برساند. 

ساکنان این شهر که در آستانه شکل گیری فاجعه انسانی ناشی از فقدان غذا و دارو بودند با مقاومت کم نظیر 70 روزه در برابر تروریستهای داعش از تصرف شهر توسط تروریستها جلوگیری کردند. 

کاظم العیساوی یکی از فرماندهان حاضر در منطقه عملیاتی آمرلی دراین باره گفت:اکثر نیروهای تروریستی که آمرلی را محاصره کرده بودند از نیروهای بعثی صدامی هستند. 

بر اساس این گزارش. نیروهای ارتش عراق با رفع محاصره امرلی با تصرف جاده های طوزخورماتو به امرلی وتامین جاده استراتژیک ارتباطی میان بغداد و کرکوک ارتباط شمال عراق را با پایتخت برقرار کردند. 

گزارشهای رسیده حاکی است تروریستهای داعش با جدا کردن سر مجروحین و کشته های خود تلاش می کنند از مشخص شدن هویت انان جلوگیری کرده و شکست مفتضحانه خود را پنهان کنند. 

«حاکم الزاملی» از نمایندگان مجلس عراق نیز در این باره گفت که بغداد با درخواست آمریکا برای ارائه پشتیبانی هوایی برای در هم شکستن محاصره آمرلی مخالفت کرد و این اقدام را بر عهده نیروی هوایی عراق گذارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین