کد خبر: ۲۵۹۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

تهران در پنج ماه گذشته 117 روز هوای سالم داشته است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تهران در پنج ماه گذشته 117 روز هوای سالم داشته است در حالی که در مدت مشابه سال قبل تهرانی ها 47 روز هوای سالم تنفس کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعید متصدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: آمار نشان می دهد تهران در پنج ماه گذشته 117 روز هوای سالم، 35 روز ناسالم و 6 روز پاک داشته است.

وی افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 2 روز پاک، 47 روز سالم و بقیه ناسالم بوده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد غلظت هوای تهران در پنج ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 25 درصد کاهش داشته است.

متصدی با بیان اینکه اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در راستای کاهش آلودگی هوا موثر بوده است گفت: حذف تولید و توزیع بنزین پتروشیمی یکی از اصلی ترین اقداماتی است که تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران داشته است.

وی ادامه داد: اکنون بنزین با استاندارد یورو 4 در کلان شهرهای تهران، کرج ، اراک و تبریز توزیع می شود و بر اساس توافق وزارت نفت قرار است از اول مهرماه بنزین یورو 4 در کلان شهر اصفهان نیز توزیع شود.

متصدی گفت:بر اساس مصوبه هیات دولت سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به اندازه گیری بنزین توزیعی است تا از لحاظ مطابقت آن با استانداردهای یورو 4 مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد که قرار است این کار به طور مداوم انجام شود و سازمان محیط زیست اولین گزارش خود را اعلام کرده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بر اساس این آزمایش ها مشخص شد بنزین توزیعی در 4 کلان شهر تهران، کرج، اراک و تبریز مطابق با استاندارد یورو 4 است.

وی گفت: البته قطعا وضعیت جوی هم در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است اما نقش بنزین سالم بسیار پررنگ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین