کد خبر: ۲۵۹۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

افتتاح پل ارتباطی به جای سالن حجاج!

پس از پنج سال از کلنگ‌زنی ترمینال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره)، سرانجام آنچه افتتاح شد، پل ارتباطی فرودگاه بود که در ایام ذی‌الحجه امسال تغییر نام خواهد داد و موقتا به عنوان سالن حجاج فرودگاه مورد استفاده زائران خانه خدا قرار می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محدودیت‌های فضایی و جغرافیایی فرودگاه مهرآباد، ترافیک شهری و مسدود شدن خیابان‌های منتهی به فرودگاه و تحت‌الشعاع قرار گرفتن دیگر پروازها از جمله مشکلاتی بود که باعث شد مسئولان صنعت هوایی کشور تصمیم بر انتقال پروازهای حج بگیرند.

تصمیمی که با آغاز به کار فرودگاه امام خمینی (ره) رنگ و بوی دیگری گرفت و به شکلی جدی‌تر پیگیری شد تا جایی که در سال 1388 رسما در برنامه‌ دولت دهم جای گرفت.

ساخت ترمینال زیارتی پنج سال پیش کلنگ خورد؛ ترمینالی که با توجه به حجم بالای بدرقه و استقبال‌کنندگان حجاج و البته نوع خاص سفر آنها باید با دیگر ترمینال‌های هوایی متفاوت باشد.

این در حالی است که طبق اعلام مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور سالن حجاج فرودگاه مهرآباد که در تمام این سال‌ها نیز مورد استفاده بوده، از نظر کارایی چندان مناسب این سفرهای چند 10 روزه مناسب نبوده است.

با وجود این شرایط وضعیت مالی نه چندان مطلوب سال‌های گذشته کار ساخت ترمینال حجاج را متوقف کرد و دولت قبل عملا این برنامه بسیار مهم را به دست فراموشی سپرد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و همزمان آغاز موسم حج، سال گذشته بار دیگر این موضوع مطرح شد و وزیر راه از برنامه‌ریزی برای انتقال پروازهای حج سال 1393 به فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

وعده‌ای که با هر زحمتی بود محقق شد و سرانجام یکی از دنباله‌دارترین طرح‌های راهی کشور به مقصد رسید، هرچند این اتفاق به شکلی موقت است.

آخوندی روز گذشته رسما اعلام کرد: آنچه امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) عملی شده 15 درصد از طرح اصلی وزارتخانه است و تا توسعه کامل راه طولانی باقی‌مانده است.

وزیر همچنین از موقتی بودن سالن فعلی حجاج گفت و اظهار کرد: به دلیل محدودیت زمانی وزارت راه مجبور شده از پل ارتباطی فرودگاه امام به عنوان سالن حجاج استفاده کند و محل قطعی در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هرچند صرف انتقال پروازها به فرودگاه امام خمینی (ره) و البته امکانات مناسبی که برای پوشش این سفرها در نظر گرفته شده در کشور ما کمتر سابقه دارد اما این نگرانی را تشدید می‌کند که با طولانی‌شدن پروسه‌ توسعه این فرودگاه، این پل ارتباطی تبدیل به مکان دائمی انتقال حاجیان شود و محدودیت‌ها باقی بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین