کد خبر: ۲۵۹۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
یکسری از افراد حتی توجهی به تذکرهای رهبری ندارند

فلاحت‌پیشه: افراطیون نباید از حاشیه به متن بیایند

حشمت الله فلاحت پیشه گفت: تندروها در حاشیه سیاست ایران هستند نه در متن. نباید اجازه داد که گروه های تندرو از حاشیه به متن بیایند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، درباره موضع‌گیری اخیر یکی از نماینده‌های منتسب به جبهه پایداری درباره سیاست خارجی که گفته بود در پرونده هسته‌ای خط قرمزهای نظام رعایت نشده به «آفتاب» گفت: واقعیت سیاست خارجی ایران این است که تصمیم‌گیری و نظارت درباره سیاست خارجی و دیپلماسی ایران مصداق اعتدال است. اگرچه این حوزه از چند حساسیت تاریخی تاثیر می‌گیرد، اما در عمل نظارت بر آن توسط شورای عالی امنیت ملی و رهبری نظام انجام می‌شود.

به گزارش آفتاب، نماینده‌ی اسلام آباد غرب در مجلس هفتم و هشتم افزود: پرونده هسته ای ایران مهمترین پرونده سیاست خارجی ایران بعد از جنگ ایران و عراق است که  نظارت آن بر عهده شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت اجرایی آن در اختیار دکتر ظریف و تیم دیپلماسی دولت است.

وی افزود: از 3 آذر با «ژنو3» مباحثی توسط مخالفین توافقنامه مطرح شده و  به توافقنامه انتقاداتی مطرح گرفتند. عده ای از تندروها از این پرونده به نوشیدن «جام زهر در تاریکی» تعبیر کردند. اما مسئولیت این پرونده با دیدگاه کلان نظام جمهوری اسلامی ایران و توصیه های  رهبری تنظیم شده است. پرونده هسته‌ای ایران تحت نظارت مسئولین مربوطه است که حاصل تلاش دیپلماتیکی است که از 12سال پیش شروع شده و الان ادامه دارد. در نهایت اینکه این تصمیبم یک تصمیم دولتی نیست.

فلاحت‌پیشه در توضیح صحبت‌های دکتر روحانی که گفته بود اگر لازم باشد مسئولیت تیم مذاکره را شخصا بر عهده می‌گیرم گفت: روحانی به عنوان رئیس عالی شورای امنیت ملی از این مسئولیت سخن می‌گوید. مسئولیتی که با تفویض اختیار از سوی رهبری به ایشان و وزرایش واگذار شده است. اما  در این میان یکسری از افراد حتی توجهی به تذکرهای رهبری ندارند.

این نماینده پیشین تصریح کرد: تندروها حاشیه‌های سیاست هستند. وقتی روند مذاکره توسط جانب رهبری و شورای عالی امنیت ملی حمایت می‌شود بقیه موارد حاشیه است. بهترین توصیه به دکتر ظریف و دکتر روحانی این است که موضع‌گیری تندی در عکس‌العمل به این افراد نداشته باشند تا این گروه‌ها نتوانند از حاشیه به متن بیایند.

وی گفت: البته یکی از ابزار این طیف علاوه بر رسانه‌های زیاد که به صورت تریبون در اختیارشان است، پارلمان است. اما در نهایت با هوشمندی تیم مذاکره کننده و حمایت رهبری از آنها این اظهار نظرهای تندروانه در مجلس و بیرون از مجلس خیلی حائز اهمیت نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین