کد خبر: ۲۵۹۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

انتخابات ریاست شورای تهران درگیر چالشی تازه

انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران، فردا سه‌شنبه، طبق اعلام قبلی در حالی قرار است برگزار شود که درباره یکساله یا دوساله بودن دوره ریاست شورا میان برخی اعضا اختلاف نظر وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در دوره‌های دوم و سوم شورا، مهدی چمران معمولا تنها گزینه اصلی برای ریاست شورا بود و بر همین اساس حواشی زیادی پیرامون انتخاب رئیس شورا به وجود نمی‌آمد؛ اما در دوره چهارم پس از تکیه احمد مسجدجامعی بر کرسی ریاست شورا، این انتخابات هم مورد توجه قرار گرفت و حرف و حدیث درباره آن میان دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا بالا گرفت، تا جایی که روز یکشنبه اسماعیل دوستی پس از اتمام جلسه شورا، به جمع خبرنگاران آمد و از اختلاف در قوانین موجود برای انتخاب هیئت رئیسه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دوستی گفت: ماده 4 آیین‌نامه هیئت وزیران اعلام می‌کند که هیئت رئیسه باید دوساله فعالیت کند اما ماده 16 مصوب سال 89 این قانون اعلام کرده که هیئت رئیسه یک ساله است.

در همین رابطه، محمدمهدی تندگویان، امروز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در ساعت 8 تا 10 جلسه سه‌شنبه مغایرت‌های قانونی بررسی می‌شود، گفت: باید بررسی کنیم و شاید اصلا انتخابات برگزار نشود.

وی در پاسخ به این پزسش که روال در سال‌های گذشته چگونه بوده است؟ نیز گفت: برخی اعضا می‌گویند در سال‌های گذشته، انتخابات هر دو سال یک بار برگزار می‌شده که این موضوع فردا بررسی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین