کد خبر: ۲۵۹۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
معرفی برترین‌های جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی

فیس‌بوک نزدیک به 2 میلیون لایک در دقیقه ثبت می‌کند

آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های دیجتیال رضوی با تقدیر از برترین‌ها در بخش‌های پایگاه‌های اینترنتی‌، وبلاگ‌، نرم‌افزار‌، پویانمایی‌، نرم‌افزار تلفن همراه‌، پیامک ادبی‌ و وب‌نگاران قرآنی به کار خود پایان داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در مراسم اختتامیه دومین جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال رضوی که صبح دوشنبه - دهم شهریور ماه - در سالن اجتماعات سازمان سینمایی وزارت ارشاد به کار خود پایان داد، دکتر محمد حسن انتظاری‌ (دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور‌)، دکتر سید مرتضی موسویان (رییس مرکز توسعه‌، فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی‌)، دکتر حسن نجفی سولاری (مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) حضور داشتند.

در بخش ابتدایی این مراسم دکتر سید مرتضی موسویان - رییس مرکز توسعه‌، فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال - در سخنانی با اشاره به اینکه بحث جشنواره رسانه‌های رضوی یک بهانه است برای ادای تکلیف مرکز، برای انجات تعهدات قانونی خودش که حمایت از تولید و محتوای فضای مجازی است، تاکید کرد: امروز در دنیای مجازی بحث اصلی محتواست.

وی در ادامه به حجم بالای محتوای فضای مجازی که این روزها مطرح است، اشاره کرد و آماری را در این خصوص ارائه داد.

وی گفت: روزانه در یوتیوب 72 ساعت برنامه باز می‌شود که همین آمار در سال 2012، 30 ساعت بود؛ یعنی اینکه میزان مراجعه به این سایت دو برابر شده است به همین ترتیب در گوگل در هر دقیقه دو میلیون جستجوی حرفه‌ای صورت می‌گیرد. در فیس‌بوک هر دقیقه یک میلیون و 800 هزار لایک گذاشته می‌شود. در ایمیل نیز 204 میلیون ایمیل در دقیقه ارسال می‌شود. همچنین در ورد پرس نیز در هر دقیقه 347 پست جدید گذاشته می‌شود. در وب‌سایت‌ها نیز در هر دقیقه 751 وب‌سایت جدید ایجاد می‌شود؛ این یعنی فضای مجازی بسیار پراهمیت است. به قدری فضای مجازی اهمیت دارد که مقام معظم رهبری گفته‌اند اگر من فرصت داشتم خودم مسئولیت این شورا را برعهده می‌گرفتم.

وی همچنین درخصوص آثار ارسال شده به جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی گفت: 1500 اثر رسیده به جشنواره نشانگر این است که این جشنواره نسبت به قبل رشد چشمگیری داشته اما بیش از اینها باید باشد. همه اینها نوید این را می‌دهد که در بخش فضای مجازی کم کم قدم برمی‌داریم.

وی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم بر تعداد پدیدآورندگان فضای مجازی بیفزایم. اگر شبکه ملی ارتباطات راه‌اندازی شود به این توسعه خواهیم رسید.

***

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسن انتظاری‌، دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور‌ نیز در این مراسم با سخنانی با اعتقاد بر اینکه حضور ما در فضای مجازی بسیار کم است، گفت: متاسفانه عمده سرمایه‌گذاری ما در مقوله زیرساخت بوده است؛‌در صورتی که در بحث محتوا باید فعالیت سنگینی صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به لحاظ فرهنگی درخصوص فضای مجازی با چالش مواجه هستیم، گفت: تحقیقاتی انجام شده است که این چالش‌ها در حال تاثیرگذاری است وهرچه زودتر باید اقداماتی درخصوص محتوای فرهنگی فضای مجازی صورت بگیرد.

در حال حاضر در فضای مجازی استفاده از زبان فارسی هشت دهم درصد است و این رقم در مقایسه با زبان انگلیسی قرار می‌گیرد که 56 درصد است. بر این اساس در این فضا، محتوای فرهنگی آنها مطرح است.

وی درخصوص راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات نیز گفت: امیدواریم این شبکه که زیرساخت آن با وزارت اطلاعات است، راه‌اندازی شود و مهم‌ترین بحث در آن بحث محتواست. درخصوص راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اقدامات مهمی که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده است‌، به تصویب رسید که مهم‌ترین آنها همین بحث محتوای داخلی است.

***

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم دُربیکی - دبیر جشنواره بخش پیامک ادبی - متنی را درخصوص کیفیت آثار ارسالی شرکت‌کنندگان به این بخش قرائت کرد.

در ادامه با حضور دکتر انتظاری، دربیکی (دبیر جشنواره‌)، دکتر نجفی سولاری‌ (مشاور وزیر ارشاد)، دکتر موسویان (رییس مرکز توسعه‌، فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال)، سیدجواد جعفری (مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع))، حسین واعظیان (دبیر جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال) و لاله افتخاری (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) تندیس و جوایز جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی به برگزیدگان اهدا شد.

به گزارش ایسنا‌، اسامی برگزیده گان جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی به شرح ذیل است:

بخش وبلاگ، وبلاگ امام رضا(ع)‌، امیرحسین مهدی‌پور‌

پایگاه‌های اینترنتی،‌ در حریم طوس،‌ سید محمد جواد حسینی

نرم‌افزار: خورشید مشرق‌، مصطفی ملابابازاده

بخش پویانمایی: علامه طبرسی،‌ روح‌الله سعادت‌مند

نرم‌افزار تلفن همراه: مشهد رویداد ‌، صابر جبلی

پیامک ادبی: شبنم فرضی‌زاده‌، محمود جهان دیده‌، حسین خلیلی

در بخش وب‌نگاران قرآنی‌: معجزات عالی قرآنی‌،‌ رامین فخاری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین