کد خبر: ۲۵۹۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

نخست وزیر انگلیس: در حال تعامل دوباره با ایران هستیم/مطمئنم سفارتخانه ها باز خواهد شد

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: مطمئنم که سفارتخانه ها (در دو کشور) بازگشایی و سایر اقدامات باقیمانده مربوط به آن انجام خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس، ضمن ابراز اطمینان از بازگشایی سفارتخانه های ایران و بریتانیا و انجام کارهای باقی مانده در این زمینه گفت: در حال تعامل دوباره با ایران هستیم.
 
به گزارش ایرنا، کامرون روز دوشنبه در نشست پارلمان این کشور که به سووال ˈجک استراوˈ وزیر امور خارجه پیشین و نماینده پارلمان این کشور درباره برقراری روابط کامل دیپلماتیک میان لندن و تهران پاسخ می داد، گفت: ˈمن از تجربیات قابل توجه استراو در خصوص تعامل با ایران که محدود به دوران وزارت خارجه او نیز نمی شود، آگاهی دارم. ما با احتیاط در حال تعامل دوباره با ایران هستیم و آقای استراو از گام هایی که برداشته شده، آگاه است.ˈ
 
نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: مطمئنم که سفارتخانه ها (در دو کشور) بازگشایی و سایر اقدامات باقیمانده مربوط به آن انجام خواهد شد.
 
وی در باره تشکیل یک اتحاد منطقه ای با حضور احتمالی ایران برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش که پیشتر در باره آن سخن گفته بود، گفت که بیشترین نیاز عراقی ها در شرایط کنونی تشکیل دولتی است که بتواند نماینده همه مردم این کشور و از جمله سنی ها باشد و البته همکاری ایران و دیگر کشورها می تواند این فرایند را تضمین کند.
 
جک استراو در این نشست پارلمانی که در باره مسایل مرتبط با تدابیر جدید امنیتی دولت انگلیس برای مقابله با تهدیدات گروه های افراطی و تروریستی همچون داعش بود، در باره دو مساله از نخست وزیر سووال کرده بود.
 
اولین سووال استراو، اشاره به مقاله کامرون در باره تشکیل یک اتحاد منطقه ای علیه داعش داشت که وی در آن مقاله که در 16 آگوست در روزنامه دیلی تلگراف به چاپ رسید در خصوص گفت وگو و پیوستن احتمالی ایران به این ائتلاف نیز سخن گفته بود.
 
دومین سووال استراو در این جلسه در باره همکاری بیش از پیش با ایران به عنوان ˈیکی از معدود کشورهای باثبات منطقه ˈ و برقراری روابط کامل دیپلماتیک انگلیس با ایران و نیز بازگشایی سفارت های دو کشور بود.
 
«جک استراو» رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس و وزیر خارجه پیشین این کشور دی ماه سال گذشته در راس یک هیات پارلمانی متشکل از چهار نفر از اعضای پارلمان انگلیس از تهران دیدار داشت.
 
تلاش برای بهبود روابط تهران - لندن در حوزه های مختلف به ویژه سیاسی و اقتصادی از جمله اهداف اصلی سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران اعلام شده بود.
 
«محمدحسن حبیب الله زاده» کاردار غیرمقیم ایران در لندن اواسط مردادماه گذشته به ایرنا گفته بود: گفت و گوهایی برای بازگشایی دو سفارتخانه داشته ایم که نتایج آن به زودی اجرایی خواهد شد. البته سفارت ما در لندن برای ارائه تسهیلات و امکانات بهتر به ایرانیان زودتر از سفارت انگلیس در تهران کار خود را آغاز کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین