کد خبر: ۲۵۹۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵

نمایش مستند زندگی هوگو چاوز در جشنواره مقاومت

فیلم مستند «مرز جنوبی» از ساخته های الیور استون که درباره زندگی هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا است در بخش بین الملل جشنواره مقاومت نمایش داده می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم مستند «مرز جنوبی» از ساخته های الیور استون که درباره زندگی هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا است در بخش بین الملل جشنواره فیلم «مقاومت» نمایش داده می شود. در این فیلم مستند علاوه بر چاوز با رهبران کشورهای آرژانتین، برزیل، اکوادور، بولیوی، کوبا و پاراگوئه نیز مصاحبه شده است.

استون در مستند «مرز جنوبی» به دنبال نمایش تاریخچه مختصری از وقایع ونزوئلا و چگونگی به مقام ریاست جمهوری رسیدن هوگو چاوز است. دوربین او چاوز را دنبال و به محله کودکی او می‌رود و نشان می‌دهد که او در فقر متولد شد. فیلم استون ۱۰۲ دقیقه است که در بخش بین الملل جشنواره «مقاومت» به نمایش گذاشته می شود.

یکی از دلایل انتخاب این فیلم مستند برای نمایش در بخش بین الملل جشنواره مقاومت به خاطر تفکر ضد امپریالیستی چاوز است.

برگزاری جشنواره فیلم «مقاومت» در چهارگوشه ایران

همچنین با خبر شدیم جشنواره فیلم «مقاومت» برای نخستین بار در چهارگوشه کشور برگزار می‌شود.

در راستای برگزاری هرچه گسترده‌تر جشنواره فیلم «مقاومت» در جای جای کشور و گسترش عدالت فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری، با همت امور استان‌ها، این رویداد فرهنگی، سینمایی در سرخس، گواتر، بورالان و جزیره مینو برگزار خواهد شد.

سرخس، گواتر، بورالان و جزیره مینو آخرین نقاط در چهارگوشه کشورمان هستند که میزبانی جشنواره «مقاومت» را برعهده دارند و در بعضی از آن‌ها، برای اولین بار یک رویداد سینمایی برگزار می‌شود.

سيزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم «مقاومت» با رويکرد مقاومت، بصيرت و شکوفايي در گستره «سينماي ايران» و «سينماي بين ‌الملل» در قالب بخش‌هاي مختلف فيلم هاي سينمايي، سينمايي ويديويي، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سينماي مقاومت ايران،  نشست‌هاي تخصصي و بزرگداشت سينماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌هاي جانبي همزمان با هفته گراميداشت دفاع مقدس در ايران و چند کشور جهان برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین