کد خبر: ۲۵۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶

معاون وزیربهداشت: 27هزار مبتلا به ویروس HIV در کشور شناسایی شده اند

معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : 27 هزار نفر در کشور مبتلا به ویروس HIV (ایدز) شناسایی شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈعلی اکبر سیاریˈ عصر سه شنبه در حاشیه سفر به گیلان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در رشت افزود : برآورد می شود که آمار مبتلایان به ویروس HIV در کشور چهار برابر این تعداد باشد.

وی با اشاره به ارایه آموزش های لازم به مردم در رابطه با راه های انتقال این بیماری و پیشگیری از آن اظهار کرد: خبرنگاران در این زمینه نقش مهمی دارند که بایستی برای ارتقاء سطح آگاهی مردم کمک کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: خویشتنداری ، تشکیل خانواده و استفاده از وسایل مطمئن در هنگام تماس جنسی از راه های پیشگیری از ویروس ایدز است.

* کم تحرکی 18 میلیون نفر در کشور 

وی با بیان این که 18میلیون نفر در کشور دچار کم تحرکی هستند، افزود : 19 هزار مرگ در سال مربوط به کم تحرکی است.

سیاری در ادامه این نشست خبری با توصیه هفته ای سه بار پیاده روی هر بار نیم ساعت ، افزود : کم تحرکی موجب بروز بیماری ها می شود که ورزش و تغذیه سالم در این رابطه بسیار حائز اهمیت است.

وی میزان مصرف نمک در کشور را دو برابر متوسط جهانی عنوان و اظهار کرد : مصرف بیش از اندازه نمک موجب ابتلا به فشار خون می شود که در زمان حاضر 19 میلیون نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند که نصف آنها از بیماری شان خبر ندارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد : 84 هزار مرگ در سال در کشور مربوط به فشار خون است.

وی با بیان این که مصرف زیاد مواد قندی موجب چاقی و بروز بیماری دیابت می شود ، تصریح کرد : هفت میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند.

وی از ابتلا 15 میلیون نفر به چربی خون خبر داد و اظهار کرد : مرگ 34 هزار نفر در سال در کشور نیز مربوط به چربی خون است.

* آموزش مردم برای خود مراقبتی از برنامه های وزارت بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارایه آموزش به مردم را برای پیشگیری از این بیماری ها بسیار مهم دانست و بیان کرد : آموزش مردم برای خودمراقبتی و اینکه مسوولیت سلامت خودشان را بر عهده گیرند، از برنامه های وزارت بهداشت است.

سیاری پیشگیری از بیماری ها را از برنامه های مهم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان و اظهار کرد: برای پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی ، مزمن غیرواگیر و آسیب های اجتماعی برنامه داریم و درصد هستیم تا با طراحی سیستمی جامع، پاسخگوی این سه مشکل مردم باشیم.

وی با بیان این که مردم در حاشیه شهر بیشتر در معرض بیماری ها هستند ، خاطر نشان کرد : راه اندازی سیستمی برای پیشگیری از بیماری ها برای 9 میلیون نفر ساکن در حاشیه شهرها، از برنامه های وزارت بهداشت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازسازی و نوسازی شبکه بهداشت، بهبود استانداردهای مورد نیاز و تامین کمبود نیروی انسانی از طریق قرارداد خرید خدمت را از برنامه های وزارت بهداشت نام برد.

* کشور ایران در سه دهه دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت داشته است

معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : کشور جمهوری اسلامی ایران در سه دهه دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت داشته است.

سیاری افزود : افزایش امید به زندگی ، پیشگیری از مرگ نابهنگام کودکان و نوزادان و کنترل بسیاری از بیماری ها از جمله این دستاوردهاست.

وی در ادامه با اشاره به آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت در کشور اظهار کرد : این طرح نیز دستاورد بزرگی برای دولت است.

وی با بیان این که در طرح تحول نظام سلامت در کشور در بخش درمان حرکت خوبی انجام گرفته، خاطرنشان کرد: اکنون بایستی به دنبال پیشگیری از بیماری ها باشیم که برنامه تحول در حوزه بهداشت برخلاف درمان زمان بر است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز (سه شنبه) در جریان سفر پروفسور مجید سمیعی به گیلان، به این استان سفر کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین