کد خبر: ۲۵۹۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

نوبخت: دولت با مدیریت جهادی برنامه محور، دنبال تقویت بخش تولید است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید با مدیریت جهادی برنامه محور، به دنبال تقویت امید کارآفرینان و برطرف کردن مشکلات عرصه تولید است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈمحمدباقر نوبختˈ روز سه شنبه در نشستی با فعالان صنعتی و اقتصادی استان گیلان در شهر صنعتی رشت اظهار کرد: دولت یازدهم با کاهش تورم، بستر لازم برای اجرای سیاست های خروج از رکود را آماده کرده است.

وی دو مشکل بزرگ دولت در ابتدای فعالیت خود را رکود و تورم عنوان و بیان کرد: برای خروج از رکود ابتدا لازم بود که تورم در کشور کاهش یابد که خوشبختانه این پیش نیاز با برنامه ریزی دقیق و انضباط مالی و بودجه ای، به انجام رسید.

سخنگوی دولت افزود: دولت برای مقابله با تورم به دنبال مدیریت تخصیص بهینه و تزریق اعتبارات در بخش عمرانی است و مصمم هستیم برای خروج از رکود، پروژه های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا را در اولویت قرار دهیم.

وی به اعتبار 35 میلیارد دلاری منابع ارزی فاینانس اشاره و اضافه کرد: این اعتبار در میان استان ها برای استفاده پروژه های بخش دولتی و خصوصی توزیع شده و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اختیار دارد تا بودجه هر استانی را که به خوبی از این محل بهره نبرد، در اختیار استان موفق دیگر قرار دهد.

نوبخت ادامه داد: 170 فعالیت اجرایی برای خروج از رکود تورمی و تبدیل رشد منفی به رشد مثبت اقتصادی در کشور در بسته حمایتی دولت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اجرای 30 فعالیت این بسته حمایتی، نیاز به قانون است که بر این اساس؛ لایحه خروج از رکود تورمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و فعالیت های باقیمانده را می توانیم بر اساس قوانین موجود و هماهنگی های داخل قوه مجریه انجام دهیم .

نوبخت با بیان میزان وصول درآمدهای دولت تا ششم شهریورماه جاری، 77 درصد بوده؛ گفت: این آمار 150 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است .

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت، دولت سه و هفت دهم برابر نسبت به سال گذشته اعتبارات عمرانی را پرداخت کرده است.

معاون رییس جمهوری همچنین به اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره و اضافه کرد: به رغم تنگناهای بودجه ای، دولت 31 درصد از درآمد نفتی را برای استفاده بخش خصوصی به این صندوق واریز می کند.

نوبخت استفاده از یارانه تولید را راهکار دیگر دولت برای حمایت از کارآفرینان ذکر کرد و افزود: دولت منابع کافی برای حمایت از بخش تولید را در اختیار دارد اما این منابع را دقیق و براساس برنامه در جامعه تزریق می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین بودجه سال 94 از ابتدای امسال اشاره و اظهار کرد: بودجه سال 94 ، سر وقت به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

نوبخت افزود : این بودجه، با نگاه عملیاتی و بدون تبصره های تکراری آماده می شود.

* فضای آرامش برای شکوفایی اقتصادی فراهم است

استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به عزم جدی دولت برای خروج از رکود تورمی گفت: با رویکردی که دولت تدبیر و امید در ایجاد فضای آرام برای شکوفایی اقتصادی کشور در پیش گرفته، این فضا در استان نیز ایجاد شده است .

ˈمحمدعلی نجفیˈ با بیان اینکه آرامش در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در استان وجود دارد، افزود: باید با استفاده از این بستر، حرکت های جدی را که در زمینه بهبود فضای کسب و کار و اشتغالزایی در استان بوجود آمده ، با قدرت به پیش ببریم.

وی با اشاره به کسب مقام نخست گیلان در بهبود فضای کسب و کار بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: باید از این موفقیت ها برای کارآفرینی بهتر استفاده کنیم.

استاندار گیلان به دغدغه های مدیران واحدهای تولیدی در این نشست نیز اشاره و اضافه کرد: تعارفی با مدیری که در مقابل بخش خصوصی سنگ اندازی کند، ندارم .

نجفی دیدارهای خود با مدیران عامل بانک های کشور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس صندوق توسعه ملی را در راستای رفع دغدغه کارآفرینان و تولیدکنندگان ذکر کرد.

وی گفت: از مدیران دستگاه های اجرایی خواسته ام و می خواهم که خرید اجناس و کالاهای تولیدی داخل استان را در اولویت قرار دهند.

به گفته استاندار گیلان؛ اقتصاد دستوری نمی شود، در کنار این توصیه ها باید تولیدکنندگان استان نیز با افزایش کیفیت و جذابیت خرید تمایل لازم را در خریداران ایجاد کنند.

در این نشست شماری از صاحبان صنایع و مدیران واحدهای تولیدی گیلان نیز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

کمبود نقدینگی و سرمایه، تأخیر در صدور مجوزهای لازم برای فعالیت های صنعتی توسط برخی از ادارات و عدم همکاری برخی از بانک ها از مهمترین مشکلات عنوان شده توسط این افراد بود.

600 واحد صنعتی با اشتغال 12 هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گیلان فعال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین