کد خبر: ۲۵۹۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

زنگ خطر ابولا بلندتر شد

سرپرست سازمان بهداشت جهانی،در یک کنفرانس خبری در نیویورک اعتراف کرد شیوع این بیماری در ماه های اخیر یک موضوع کاملا بی سابقه بوده و بالاترین میزان شیوعی است که جهان از آغاز آشنایی با این بیماری با آن روبه رو بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسوولان سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی با بیان این که بیماری ابولا خطر و تهدیدی برای رشد، توسعه، اقتصاد و امنیت جهانی محسوب می شود، مقابله با این تهدید جهانی را نیازمند مشارکت گسترده همه کشورها عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، در حالی که مسوولان سازمان بهداشت جهانی در هفته های گذشته ابراز امیدواری کرده بودند که حداکثر تا 9 ماه آینده قادر به ریشه کن کردن این بیماری خواهند بود، ماگارت چن سرپرست سازمان بهداشت جهانی، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در نیویورک اعتراف کرد شیوع این بیماری در ماه های اخیر یک موضوع کاملا بی سابقه بوده و بالاترین میزان شیوعی است که جهان از آغاز آشنایی با این بیماری با آن روبه رو بوده است.

چن با اعلام این که تاکنون بیش از سه هزار و 500 نفر در سه کشور گینه بیسائو، سیرالئون و لیبریه به این بیماری مبتلا شده اند، مرگ دست کم یک هزار و پانصد نفر از این مبتلایان را در کمتر از دو ماه گذشته تایید کرد.

وی با اشاره به نمونه هایی از انتشار این بیماری در بیرون مرزهای سه کشور یاد شده و شیوع آن در برخی کشورهای آفریقای مرکزی و شاخ افریقا گفت: مسوولان کشورهای یاد شده تا کنون موفق شده اند با تدابیر بموقع از گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

سرپرست این نهاد بین المللی شیوع این بیماری را مشکل و چالشی خواند که همه جهان با آن روبرو است و افزود: مقابله با این بیماری به مشارکت و تلاش بین المللی نیاز دارد.

یان الیاسون معاون دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست بیماری ابولا را یکی از بزرگترین چالش هایی دانست که تا کنون این نهاد بین المللی با آن روبرو بوده است و افزود: شیوع این بیماری فقط یک بحران بهداشتی نیست، بلکه بحران و خطری برای اقتصاد، رشد و توسعه و امنیت جهانی بشمار می رود.

وی با بیان این که همه نیروهای این سازمان برای مقابله با این چالش بزرگ جهانی بسیج شده اند، تصریح کرد: از میان بردن این بیماری علاوه بر تلاش های سازمان ملل، به مشارکت و تلاش بین المللی نیاز دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین