کد خبر: ۲۵۹۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

84درصد مرگ ایرانی‌ها به دلیل فشارخون

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه 18 میلیون نفر در کشور کم تحرک‌اند، کم تحرکی و تغذیه ناسالم را از عوامل خطر سلامت جامعه خواند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه 18 میلیون نفر در کشور کم تحرک‌اند، کم تحرکی و تغذیه ناسالم را از عوامل خطر سلامت جامعه خواند.

دکتر علی اکبر سیاری در حاشیه سفر به گیلان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طی 3 دهه گذشته از عمر انقلاب، حوزه سلامت دستاوردهای خوبی داشته است، افزود: افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار از مهم‌ترین دستاوردها در حوزه سلامت است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته بخش زیادی از هزینه‌های درمان توسط بیماران پرداخت می‌شد، گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیمار تنها 10 درصد از هزینه را پرداخت می‌کند.

سیاری با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به مقوله پیشگیری در حوزه سلامت، ادامه داد: کم تحرکی و تغذیه ناسالم از عوامل تاثیرگذار در به خطر انداختن سلامت افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه 18 میلیون نفر در کشور کم تحرکند، گفت: سالانه 19 هزار نفر نیز به دلیل کم تحرکی جان خود را از دست می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تحرک به معنای تند راه رفتن، پیاده روی، افزایش ضربان قلب و ... است، گفت: مردم ما تحرک لازم برای سلامتی‌شان را ندارند. از طرف دیگر میزان مصرف نمک در کشور ما 2 برابر مصرف جهانی است. 19 میلیون نفر در کشور ما فشار خون بالا دارند و 84 درصد مرگ و میر در کشور ما مرتبط با فشارخون بالاست.

وی با بیان اینکه 7 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، گفت: 15 میلیون نفر نیز چربی خون بالا دارند و سالانه 34 هزار نفر بر دلیل ابتلا به چربی خون جان خود را از دست می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت مصرف زیاد نمک، قند و روغن از عوامل مهم در تغذیه ناسالم است؛ چراکه مصرف زیاد این مواد چاقی و به دنبال آن بروز بیماری‌های دیگر نظیر دیابت را به دنبال دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین