کد خبر: ۲۵۹۹۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
داوود سلیمانی:

باید شکست شورای شهر آسیب‌شناسی شود

داوود سلیمانی، عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: باید در بستن لیست کاندیداها برای انتخابات خیلی دقت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: داوود سلیمانی، در گفت‌وگو با «آفتاب» درباره انتخابات شورای شهر تهران و بازگشت چمران به جایگاه ریاست شورای تهران گفت: انتخابات شورای شهر و پیشتر انتخابات شهردار تهران نشان داد که بعد از این باید در بستن لیست کاندیداها خیلی دقت شود . باید شناخت کافی از کاندیداهایی که به عنوان اصللاح طلبان یا برای ائتلاف با اصلاح طلبان در لیست مشترک اصلاح طلبی قرار می گیرند، توجه شود.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم در فضایی که می خواهیم یک رقابت سیاسی را تجربه کنیم روی نیروهایی سرمایه گذاری کنیم که به عهد و پیمان خود با مردم وفادار نیستند و یا اینکه دیدگاه مدیریتی کاملا متفاوتی با مجموعه اصلاح طلبان ادعا می کنند دارند.
 
 نماینده مردم تهران در مجلس ششم  افزود: باید به این نکته توجه داشت که در رقابت هم امکان موفقیت هست و هم امکان شکست. این نتیجه انتخابات نباید جریان اصلاح طلب را ناامید کند. برای برون رفت از این مشکلات باید سعی بر جبران مشکلات و حل مسئله کرد.

سلیمانی افزود:باید همه شکست ها از سوی جریان آسیب شناسی شود و درست بررسی شود.
این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، در ادامه گفت: در شورای شهر دو دیدگاه حاکم بود. اصلاح طلبان می خواستند که مدیریت شهری تغییر کند ولی عده ای دیگر در مقابل این ایده بودند و می خواستند به همین شیوه شهراداره شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان برای حل مسائل ترافیک، مدیریت منابع شهری، آب، آلودگی و.... طرح داشتند که نیاز به تغییر بود.اصلاح طلبان معتقد بودند که حرکت اصلی شهرداری باید ایجاد ساختار مورد نیاز شهر برای اصلاح مشکلات موجود باشد. اما الان آقای قالیباف امکان بیشتری خواهد داشت که سیاست های خود را پیش ببرد.
 
سلیمانی در ادامه افزود: البته نتیجه انتخابات رئیس شورا به معنای این نیست که اصلاح طلبان در صحن شورا نتوانند طرح های مفید خود را ارائه دهند و یا این طرح ها طرفدار نداشته باشد و یا به تصویب نرسد. در خیلی موارد همین اعضا موافق مدیریت اصلاح طلبان و طرح های آنها برای مدیریت شهری هستند.
 
این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: آقای مسجدجامعی فردی آشنا به حوزه فرهنگی، مدیری اخلاق مدار و سیاستمداری قابل احترام هستند. در شیوه مدیریت ایشان و نوع تعامل ایشان با موافقین و مخالفین شبهه ای وجود ندارد. اما انتظاری که می رود این است باید تشکل ها و احزاب سیاسی به طور سیستماتیک عمل کنند. باید بتوانند برای کشور نیرو سازی کنند.

وی گفت: آقای مسجد جامعی فردی حزبی نیستند و برای همین خیلی از کارها را به نوعی تبلیغ می دانستنند و نمی خواستند این کار را انجام دهند اما اگر سیستم سیاسی و کشورداری ما بر مبنای احزاب باشد خود تبلیغ را احزاب انجام می دهد و در نهایت  انتخابات قائم به فرد نمی شود و یا لیستی بسته نمی شود که در آن مشکلاتی این چنینی وجود داشته باشد. افرادی در لیست قرار بگیرند که همدلی و همراهی کافی نداشته باشند و در نهایت نتیجه انتخابات قابل پیش بینی نباشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
كميل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
4
3
سلام ما هم مي دانيم آقاي مسجد جامعي اهل تبليغات نيستند اما تبليغات براي كارهاي سياسي نبود خود همفكرانش به سياسي كاري بيش از حد روي گردان شدند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین