کد خبر: ۲۶۱۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
عضو فراکسیون رهروان ولایت در گفت‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد:

استقبال از تلاش نجفی برای روشنگری در زمینه بورسیه‌های غیرقانونی

ابراهیم نکو نماینده مجلس نهم گفت: اخیرا در کشور حرکت های خوبی در زمینه شفاف‌سازی صورت گرفته که اگر ادامه پیدا کند بسیار ارزشمند خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: ابراهیم نکو نماینده مجلس نهم، در باره تشکیل کمیته تعیین مصادیق تخلف در امور بورسیه ها در وازرت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با «آفتاب» گفت: در چند ماه اخیر حرکت های خیلی خوب و سازنده ای در کشور در جهت شفاف سازی امور صورت گرفته است. این تحقیق و تفحص و حساسیت بالا در رعایت قانون و بازگشت به قانون نشان از اراده جمعی در برخورد با پدیده‌های نامبارک در جامعه است.

به گزارش آفتاب، این نماینده اصولگرا افزود: کشور ما یک کشور اسلامی است که میراث دار خون پاک شهدا است. ما مسئولیت بسیار بالایی داریم تا بتوانیم از این میراث محافظت کنیم. باید بتوانیم تمام دستگاه های کشور را از پلیدیها و نامبارکی ها پالایش بدهیم. خطا و تخلف در هر ارگانی چه اقتصادی و ادراری و سیاسی و فرهنگی بد و در مسئله فرهنگ و آموزش و دانشپگاه بسیار بدتر است. مسیر تمام اموزش ها و توسعه از دانشگاه می گذرد و اگر خدای نکرده دانشگاه دچار خطا باشد فکر کنید که چه اتفاقی می افتند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: اخیرا در سطح کشور در هر سه قوا مجریه ، مققنه و مجریه در سطح قابل توجهی رسیدگی به تخلفات در دستور کار قرار گرفته است. من معتقدم اگر این روند به درستی ادامه پیدا کند ما می توانیم بسیاری از تخلفات را در کشور از بین ببریم. الان تلاش برای تشکیل این کمیته ها بخصوص در سطح وزارتخانه به دستور دکتر نجفی و در سطح مجلس هم کمیته تحقیق و تفحص در حال شکل گرفتن است. اگر همه اینها بتوانند کار خود را درست انجام دهند نتیجه مشخص ان شفافیت است.

نکو به «آفتاب» گفت: شفافیت در جامعه با هر سلایق و دیگاه سیاسی اگر با سیاسی کاری همراه نباشد بسیار حرکت درست و ارزشمندی است. من امیدوار هستم که این روند در تمام دستگاه‌های اداری و در سطح کشور ادامه پیدا کند. مطمئن هستم که این اتفاق در وزارت علوم خیلی مهم تر و ارزشمندتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین