کد خبر: ۲۶۱۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
زلزله در پرسپولیس

درباره برکناری علی دایی و آمدن درخشان

حمید درخشان که جانشین دایی شده در یک دوره کوتاه سرمربی پرسپولیس هم بوده و در همین دوره بود که پرسپولیس توانست استقلال را با سه گل بزیک، مهدوی کیا و بهنام طاهر زاده شکست دهد. درمسابقه ای که خداحافظی فرشاد پیوس هم بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عصر ایران نوشت: سر انجام علی دایی از سرمربی گری تیم فوتبال پرسپولیس برکنار شد. از دیروز که سایت رسمی باشگاه پرسپولیس از جلسه فوق العاده هیات مدیره درباره بررسی وضعیت مالی خبر داد بازار شایعه و گمانه زنی داغ شد. هر چند که هر چند در آن اشاره ای به بحث سرمربی نشده بود اما این شایعه درگرفت که اسپانسر تیم نیز از ادامه این وضعیت ناراضی است و موضوعات مالی و مربی گری تیم به هم گره خورده اند.

 در ادامه این گزارش می‌خوانید: این در حالی است که پیش تر گفته شده بود با توجه به ادامه قرارداد علی دایی ترجیح مدیران باشگاه این است که چنانچه تیم پرسپولیس در مقابل نفت مسجد سلیمان و در بازی این هفته نیز موفق نشود خود سرمربی استعفا کند اما ظاهرا هیات مدیره با این دیدگاه موافق نبوده و ادامه حضور دایی را از حیث اسپانسرینگ تیم و حمایت هواداران پرخسارت می دیده و شنیده ها نیز حکایت از آن داشته که علی دایی خود کنار نخواهد رفت.

قرارداد سرمربی گری علی دایی در دوران مدیریت سردار رویانیان بسته شد و مدیرعامل بعدی (رحیمی) عملا ناگزیر از ادامه همکاری شد تا خسارت مالی متوجه باشگاه نشود اما تهدید اسپانسر نتیجه داد.

تیم فوتبال پرسپولیس در فصل جدید از هفت بازی تنها هشت امتیاز کسب کرده و در رتبه نهم جدول قرار دارد و خصوصا به خاطر باخت در بازی تراکتور سازی در حالی که ابتدا جلو افتاده بود با انتقادات سنگین روبه رو شد.

مهم ترین انتقاد به علی دایی این بود که با تجربه های تیم – کریم باقری وعلی کریمی – را کنار گذاشت و در جذب بازیکنان جدید نیز موفق نبوده است.

دیگر این که تمام ذهن و توجه او به تیم معطوف نیست و اشتغالات متعدد تجاری مانع تمرکز وی بر فوتبال شده است. برخی از کارشناسان هم این موضوع را مطرح می کنند که علی دایی با اتکا به اعتماد به نفس فراوان و سابقه سخت کوشی که از او یک بازیکن پرافتخار و موفق ساخت بیش از حد به خود متکی است و اهل کار گروهی نیست یا عملا می خواسته همه کاره تیم باشد و به همین خاطر از انتقادات برآشفته می شده است.

با این که مبلغ قرارداد دایی نیز از مهم ترین مباحث فوتبال باشگاهی ایران بوده، رویانیان مدیرعامل سابق و امضا کننده قرار داد چند ساله با دایی یادآور شده مدیر عامل بعدی- رحیمی- نیز خود در دوران مدیریت سپاهان قرار داد 800 هزار دلاری با کرانچار امضا کرده بود.

تغییر سرمربی پرسپولیس را می توان به این دلیل هم دانست که دایی در روزهای اخیر در تمرینات تیم، بازیکنان را به خاطر پاره ای رفتارها در زندگی خصوصی آماج انتقادات سنگینی ساخته و عملا جبهه ای درونی در مقابل او شکل گرفته بود و بیم آن می رفته با پشتیبانی بازیکنان جوان و کم تجربه شکستی برنامه ریزی شده رقم بخورد و به اعتبار تیم آسیب جدی وارد آید.

حمید درخشان که به عنوان جانشین دایی و سرمربی جدید معرفی شده خود یک نسل قبل تر در پرسپولیس بازی می کرده و ازستارگان تاریخ باشگاه به حساب می آید. او در یک دوره کوتاه بر نیمکت هدایت پرسپولیس هم نشسته است. در همین دوره بود که پرسپولیس توانست استقلال را با سه گل ادموند بزیک، مهدی مهدوی کیا و بهنام طاهر زاده شکست دهد؛ در همان مسابقه ای که فرشاد پیوس بازیکن گلزن پرسپولیس و تیم ملی از فوتبال خداحافظی کرد.

درخشان، تجربه مربی گری در باشگاه های دیگری چون پیکان، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر را هم در کارنامه دارد و به عنوان سرمربی تیم شاهین بوشهر در جام حذفی مقابل استقلال قرار گرفت و این بار باخت و حذف شد.

در روزهای اخیر این شایعه هم در گرفته بود که گزینه باشگاه، کرانچار است که سابقه مربی گری در پرسپولیس را هم دارد و به تازگی از هدایت سپاهان کنار گذاشته شد و هم این شایعه وجود دارد که ممکن است کرانچار سرمربی تیم ملی شود.

با این همه هیچ کس نمی تواند پایان حضور علی دایی در فوتبال ایران را اعلام کند. چرا که در سال 1388 نیز پس از آن که از سرمربی گری تیم ملی فوتبال برکنار شد کسی تصور نمی کرد کمتر از یک سال بعد جانشین کرانچار در پرسپولیس شود اما با تصمیم حبیب کاشانی مدیر عامل وقت باشگاه سر از پرسپولیس درآورد.

علی دایی یک دوره فترت را پشت سر می گذارد تا بعد تصمیم بگیرد باز با عنوان سرمربی ظاهر شود یا بلند پروازی های خود در فوتبال را این بار در عرصه های مدیریت چه باشگاهی و چه فدراسیون دنبال کند؟ هر چه باشد ، فوتبال ایران با نام علی دایی گره خورده و دنیا فوتبال کشورمان را بیش از هر کس دیگری به نام او می شناسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین