کد خبر: ۲۶۱۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: فرهنگ هم "ارشاد" می‌خواهد و هم "گشت ارشاد"

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: شهرداری تهران هم به دنبال تفکیک جنسیتی نبوده بلکه به دنبال تفکیک مکانی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام سید رضا اکرمی با اشاره طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران، گفت: ما در کشورمان تفکیک جنسیتی نداریم، شهرداری تهران هم به دنبال تفکیک جنسیتی نبوده بلکه به دنبال تفکیک مکانی بوده است.

به گزارش تسنیم ، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: در مجلس پنجم "تحریر الوسیله" امام (ره) را به پیش فائزه هاشمی بردم، گفتم زن حق ندارد به دست و پای مرد نگاه کند، نظر افتادن و نظر کردن دو مقوله جداست؛ الان هم به این موضوع معتقدم، مصلحت نیست که دختران به ورزشگاه‌ها بروند.
او گفت: ما می‌گوییم تفکیک محل کار باید صورت پذیرد؛ در همین راستا یک مثال مورد قبول همه "بانک" است، در اینجا چون محیط باز بوده و بسته نیست، کسی حق شوخی کردن ندارد. محیط برای فعالیت زن و مرد باید باز باشد، حرف شهرداری تهران هم همین بوده چراکه محیط بسته برای زن و مرد در هیچ جای اسلام توصیه نشده است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در واکنش به این موضوع که این رفتار ما در مجلس هیچ ارتباطی با حضور زنان در هیئت دولت ندارد گفت: هیئت دولت با اتاق دفاع تفاوت دارد این موضوع باید برای همه مشخص شود برای مثال خانم دستجردی نمونه یک زن متدین و انقلابی و مومن بود که در دولت قبل به فعالیت می‌پرداخت.

او در واکنش نسبت به سخنان رئیس جمهور در مشهد مقدس که مشکل حجاب با ون و پاسبان حل نمی‌شود گفت: باید تک و تکمان قبول کنیم حجاب جزو واجبات اسلام است، باید تبلیغ آن را هم انجام دهیم و در مرحله آخر امر به معروف نیز به‌‌ همان مقداری که لازم است انجام دهیم.
اکرمی با اشاره به اینکه "فرهنگ هم ارشاد می‌خواهد و هم گشت ارشاد" گفت: پیاده سازی فرهنگ در جامعه نیازمند ترویج توسط آحاد جامعه و هم نیازمند گشت ارشاد است منتهی منتهی این موضوع ضابطه دارد، باید به صورت صحیح پیاده شود اما باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که این دو با هم معنی می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین