کد خبر: ۲۶۱۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷

عکس سلفی کاوشگر فضایی رزتا به زمین

رزتا، کاوشگر سازمان فضایی اروپا است که تصویر سلفی از خود به زمین ارسال کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رزتا کاوشگر فضایی رباتیکی است که توسط سازمان فضایی اروپا برای مطالعه دقیقی درباره ستاره دنباله داری با نام 67P ساخته و به فضا ارسال شده است. بعد از ده سال این کاوشگر توانست در مدار یک ستاره قرار گرفته و به تعقیب آن بپردازد تا کیفیت تصاویری که ارسال می کند کاملا با تصاویر گرفته شده در گذشته متفاوت باشد و بتواند راهگشای کارشناسان فضایی باشد. رزتا در حدود یک سال تا ارتفاع 6 مایلی 67P خواهند ماند تا به بررسی دقیق سطح ستاره دنباله دار پرداخته و اطلاعات کاملی را با ذکر جزئیات به زمین ارسال کند.

به گزارش مهر، فضاپیمای رزتا حامل کاوشگری به نام فیلائه است که عکس سلفی گرفته شده توسط رزتا با کمک دوربین Philae گرفته و ارسال شده است. بنا به گزارشات منتشر شده، رزتا در اواسط نوامبر کاوشگر فیلائه را برای فرود روی هسته دنباله دار آزاد خواهد کرد در صورتی که مکان مناسبی برای فرود آن یافت شود.

این اولین باری نیست که یک کاوشگر از خود عکس سلفی ارسال می کند، پیش از این نیز مریخ نورد کنجکاوی، مریخ نقشه بردار و ... نیز تصاویر زیبای سلفی را از خود به زمین ارسال کرده بودند.

دانشمندان امیدوارند تا با کمک رزتا بتوانند اطلاعات دقیق تری از ستاره های دنباله دار به دست بیاورند و البته هدف نهایی این ماموریت فرود فیلائه بر سطح ستاره دنباله دار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین