کد خبر: ۲۶۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

خطر کمبود ویتامین B1‌ برای مغز

متخصصان مغز و اعصاب هشدار دادند: کمبود ویتامین B1‌ خطر ابتلا به اختلال مغزی کشنده «آنسفالوپاتی ورنیکه» را افزایش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طبق بررسی اخیر متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه «لویولا»، عدم درمان اختلال آنسفالوپاتی ورنیکه می‌تواند به آسیب‌دیدگی دائم مغز یا حتی مرگ فرد منجر شود. به گفته متخصصان، ویتامین B1 (تیامین) بر چند کارکرد زیست‌شناختی تاثیر می‌گذارد. ابتدا این ویتامین به سلول‌ها کمک می‌کند تا کربوهیدرات را به انرژی تبدیل کنند و همچنین ویتامین B1 در سیگنال‌دهی عصبی و تنظیم حرکت ماهیچه‌ها نقش دارد.

اختلال آنسفالوپاتی ورنیکه یکی از چند نوع بیماری مغزی است که علائم شایع آن شامل توهم، گیجی، مشکلات بینایی از جمله دوبینی و همچنین کما هستند. در کشورهای پیشرفته این بیماری به طور معمول در مصرف‌کنندگان مواد الکلی یا مبتلایان به اختلال‌ تغذیه‌ای بی‌اشتهایی عصبی مشاهده می‌شود. همچنین در مبتلایان به الکلیسم یا ایدز تشخیص این بیماری در 75 تا 80 درصد موارد در بررسی‌های آزمایشگاهی نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از نچرال ورلد نیوز، پزشکان معتقدند که اختلال آنسفالوپاتی ورنیکه یک فوریت پزشکی است و مستلزم آن است تا به سرعت تحت آزمایش و درمان قرار گیرد. همچنین پزشکان باید درمان با ویتامین B1 را به محض تشخیص بیماری آغاز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین