کد خبر: ۲۶۱۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

بالاخره آب وارد می کنیم یا نه؟

معاون وزیر نیرو در امور آب از عدم تغییر تصمیم مسئولین وزارت نیرو برای واردات آب خبر داد و گفت: به جای واردات آب بخش خصوصی و صنایع را تشویق می‌کنیم که به سمت پروژه‌های نمک‌زدایی بروند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رحیم میدانی با تاکید بر اینکه برخی صنایع مانند معدن، جاهایی مستقر می‌شوند که آب نداریم گفت: اجبارا باید از طریق خلیج فارس و دریای عمان از طریق پروژ‌ه‌های نمک‌زدایی آب تامین کنیم. بنابراین صنایع و بخش خصوصی را به بروز عرصه‌ پروژ‌ه‌های نمک زدایی تشویق می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر از بخش خصوصی توسط وزارت نیرو آب خریداری می‌شود و با یارانه برای شرب در اختیار مردم قرار می‌گیرد گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های نمک‌زایی تبعات زیست محیطی خود را دارند نمی‌توان تمام کمبودهای آبی را از این طریق تامین کرد. اما باید بخشی از نیاز توسط نمک‌زدایی برطرف شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب در مورد پروژه نمک‌زدایی آب دریای خزر و انتقال آن به فلات مرکزی نیز گفت: این پروژه از برنامه حذف نشده و ابعاد آن در حال مطالعات است. با این وجود مدیریت آب باید به گونه‌ای باشد که مجموعه‌ای از اقدامات را در حوزه‌های گوناگون شامل شود.

براساس گفته‌های میدانی وزارت نیرو درحالی همچنان تمایلی به واردات آب ندارد که وزیر نیرو چندی پیش در مورد خواسته برخی نمایندگان مبنی بر واردات آب از سایر کشورها تاکید کرد: می‌توان از کشورهایی که با آن ها تعاملاتی داریم آب وارد کنیم اما احتمال تغییر در تعاملات است و وابستگی در مساله آب به هیچ وجه خوشایند نیست.

حمید چیت‌چیان گفته بود: "موضوع واردات آب را مطالعه می کنیم و با برخی کشورها مذاکراتی دراین زمینه انجام داده‌ایم."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین