کد خبر: ۲۶۱۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

پرونده قضات کهریزک منتظر اظهارنظر نماینده دادستان کل

البته هنوز شکایت شاکیان این پرونده پایان نیافته و بخشی از این پرونده با شکایت خانواده مرحوم روح الامینی از سعید مرتضوی به اتهام معاونت در قتل در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وکیل مدافع خانواده مرحوم کامرانی از کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک از پایان مطالعه پرونده موسوم به «قضات کهریزک» در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: شعبه رسیدگی کننده برای صدور رای منتظر اظهار نظر نماینده دادستان کل کشور است.

سید حسن کمالی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به منظور پیگیری پرونده هفته گذشته به شعبه دیوان عالی کشور مراجعه کردیم و مطالعه پرونده توسط قضات شعبه پایان یافته است.

وکیل مدافع خانواده مرحوم کامرانی اضافه کرد: قضات شعبه منتظر اظهار نظر نماینده دادستان کل کشور هستند و پس از آن شعبه تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

به گفته کمالی در صورتی که نماینده دادستان کل کشور نظر خود را در این پرونده بدهد، تا پایان ماه جاری شعبه دیوان عالی کشور رای را صادر خواهد کرد.

نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده موسوم به قضات کهریزک روز سه شنبه هشتم اسفند سال 1391 در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و به صورت غیرعلنی برگزار شد.

هیات قضایی این پرونده که شامل پنج قاضی به ریاست قاضی مدیر خراسانی بودند، در نهایت پس از گذشت 11 جلسه ابتدای خرداد سال 92 ختم دادرسی را اعلام کردند.

بعد از حدود یک ماه از اعلام ختم دادرسی، ابتدای مرداد سال 1392 شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، احکام متهمان این پرونده را صادر کرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه همان موقع اعلام کرد تا زمانی که احکام متهمان قطعی نشود، نمی توان جزییات آن را اعلام کرد.

در نهایت پس از گذشت 20 روز، پرونده با اعتراض هر سه متهم این پرونده و دو نفر از شاکیان به احکام دادگاه، برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به شعبه 9 دیوان عالی کشور ارجاع شد.

البته هنوز شکایت شاکیان این پرونده پایان نیافته و بخشی از این پرونده با شکایت خانواده مرحوم روح الامینی از سعید مرتضوی به اتهام معاونت در قتل در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت قرار دارد.

روح الامینی می گوید که اتهام معاونت در قتل در این بخش از پرونده هنوز به مرتضوی تفهیم نشده است.

در این پرونده سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، حیدری معاون سابق دادستان و قاضی حداد معاون وقت امنیت دادسرای تهران متهم هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین