کد خبر: ۲۶۱۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱

هاشمی رفسنجانی : دانشگاه آزاد می تواند از دانشگاههای مطرح دنیا باشد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : دانشگاه آزاد اسلامی می تواند از دانشگاههای مطرح دنیا باشد و این امید قابل دسترسی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله 'اکبر هاشمی رفسنجانی' روز یکشنبه در نشست هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در تالار آیینه حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: باید تلاشها برای سامان دادن به دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داشته باشد.

رییس هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت : در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان باید سه استان با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و عملکرد استانهای سه گانه خراسان به پای شرافت حضرت ثامن الائمه(ع) به حساب بیاید.

وی افزود: امیدواریم که این سه استان تاثیر قابل ملاحظه ای بر کشورهای شمال خود در آسیای میانه نیز بگذارند و تبادل علمی، فنی، تجاری و فرهنگی در این زمینه برقرار شود.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس احساس نیاز مردم ایجاد شده و هیچکار اقتصادی بخاطر منفعت شخص یا جریان یا گروه خاصی انجام نداده و نخواهد داد.

وی افزود: از مرحله ای که هیچکس تحمل عبور از آن را نداشت یعنی تاسیس دانشگاه غیردولتی با نفس حضرت امام(ره) عبور کردیم اما امروز احتیاج ما چیز دیگری است.

رییس هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رشته های مقطع کارشناسی به حد کافی توسعه کمی صورت گرفته و تاکنون موفق بوده ایم بطوری که بیش از 25 میلیون دانش آموخته داشته ایم اما باید ارتباط دانشگاه با دانش آموختگان برقرار شود.

وی افزود: دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی سازمان دارند اما این سازمان ناقص است و کامل نیست لذا با توجه به اینکه بسیاری از آنها در وزارتخانه ها و نقاط مختلف در حال کار و علاقه مند هستند ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنند ضرورت دارد ساز و کاری برای این ارتباط در نظر گرفته شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مساله ما هم اکنون همان مساله اول انقلاب است منتهی این بار در سطح مقاطع تکمیلی.

وی در ادامه اظهارداشت : پیش از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در دولت قبل دچار تلاطم شود، مصوب شد که وارد بحث 'کیفیت بخشی' به دانشگاه شویم و مصوبه ای که در این خصوص گذرانده شد بسیار کامل بود به حدی که تعداد رشته محلها و شرکتهای دانش بنیان نیز در آن مشخص گردید.

رییس هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دو سه سالی این دانشگاه گرفتار تشنجاتی شد اما در مرحله جدید و با آمدن دکتر روحانی به حمدالله با سرعت و مدیریت کارای دکتر میرزاده مرحله جدید و خوبی از دانشگاه آغاز شده است.

وی گفت: در بخش پزشکی هم مسائل باید جدیتر دنبال شود چون شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به نسبت دانشگاههای دولتی که حالا پولی شده اند کم بوده و هست به حدی که یک چهارم شهریه دانشگاههای دولتی است.

هاشمی رفسنجانی افزود: تعهد شرعی داریم و نمی توانیم به یکباره شهریه های دانشگاه پزشکی آزاد را دو و نیم برابر کنیم اما از سه طریق تصویب شد که به این دانشگاه کمکهایی صورت گیرد تا کیفیت خود را بالا ببرند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت علم آموزی در دین مبین اسلام ادامه داد: گنجایش دولت در زمینه تحصیلات عالی و پذیرش دانشجو در همین حدی است که می بینیم و از ابتدای انقلاب نیز دولت کسری بودجه داشته به جز یک مقطع که پولمان زیاد و بدبختی مان هم زیادتر شد.

وی گفت: این رشته محلهای مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد را باید جدی گرفت و نیازهای آزمایشگاهی و ضروری را نیز تعیین کرد زیرا این رشته محلهای بالا می توانند ضرردهی رشته محلهای پایین را جبران کنند.

هاشمی رفسنجانی همچنین با تاکید بر تقویت ارتباطات بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی، به بازدید دیروز خود از سایت گلبهار مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این مرکز باید تبدیل به پردیس مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان شود که بتواند کارهای بزرگی انجام دهد و بگونه ای قوی شود که بتواند با کشورهای دیگر تبادل داشته باشد.

وی افزود: نزدیکی این پردیس به مشهد و جاذبه این شهر مقدس برای مسلمانان موقعیت ممتاز و خوبی را برای سایت گلبهار مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین