کد خبر: ۲۶۱۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

ضیافت استاد فرشچیان و سه معاون رییس‌جمهور

«تأسیس دانشگاه هنرهای سنتی ایران یکی از دغدغه‌های اساتید پیشکسوت و هنرمندان سنتی کشور است که پس از پیگیری‌های معاونت صنایع دستی کشور این هدف محقق شد و تولیت آن از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری واگذار شد.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، پس از پیگیری‌های به عمل آمده از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و رایزنی با ارگان‌های مختلف، مبنی بر راه‌اندازی دانشگاه هنرهای سنتی ایران به نام استاد محمود فرشچیان، کلیات مجوز این دانشگاه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تأیید قرار گرفت. به همین مناسبت، نشست مشترکی با حضور سه نفر از معاونان رییس‌جمهور، استاد محمود فرشچیان و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجموعه‌ی تاریخی - فرهنگی سعدآباد برگزار شد.

محمود فرشچیان در این نشست، تأسیس این دانشگاه را یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان و اساتید پیشکسوت هنرهای سنتی دانست و گفت: سال‌هاست که فعالان هنرهای اصیل ایرانی انتظار تأسیس چنین مرکزی را در کشور دارند که خوشبختانه این تلاش‌ها با وجود پیگیری‌های مستمر معاونت صنایع دستی کشور و همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال به ثمر نشستن است.

وی بیان کرد: امیدوارم با همکاری و تعامل بین سازمان‌های ذی‌ربط در این زمینه، روند فعالیت این دانشگاه پر رونق شود. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به‌عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ و هنر در کشور، گزینه‌ی موثر و مناسب برای مدیریت این دانشگاه خواهد بود.

معاونان رییس‌جمهور نیز هریک با تجلیل از فعالیت‌های هنری استاد فرشچیان در عرصه فرهنگ و هنر کشور، راه‌اندازی این دانشگاه را گامی موثر و سازنده برای استمرار بخشیدن به توسعه هنرهای سنتی و اصیل ایرانی دانستند و آمادگی دستگاه‌های خود را برای حمایت از این اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کردند.

در این برنامه که به میزبانی استاد فرشچیان و در موزه‌ی اختصاصی او در سعدآباد برگزار شد، محمدباقر نوبخت، معصومه ابتکار، مسعود سلطانی‌فر - معاونان رییس‌جمهور - و همچنین محمدرضا مخبر دزفولی - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی - حضور داشتند و پس از بازدید از آثار استاد فرشچیان، درباره‌ی چگونگی نامگذاری، نوع فعالیت و آغاز به کار این دانشگاه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی -، محمدحسین ایمانی‌خوشخو - رییس دانشگاه علم و فرهنگ -، محمدعلی رجبی - هنرمند و استاد دانشگاه - نیز در این جلسه حضور داشتند و درباره‌ی اهمیت راه‌اندازی این دانشگاه در کشور نظرات خود را مطرح کردند. علاوه‌ بر این، جمعی از معاونان سازمان محیط زیست و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و برخی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین