کد خبر: ۲۶۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹

زیباكلام: اصلاحات از بین رفتنی نیست

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاكید كرد: تلاش وافر اصولگرایان برای قلع و قمع اصلاح‌طلبان‌ نشان می‌دهد که اصلاحات از بین رفتنی نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صادق زیباکلام در خصوص وضعیت جریان اصلاح‌طلب در کشور گفت: اساسا اصول‌گرایان و جریانات نزدیک به این طیف سیاسی و بالاخص اصول‌گرایان تندرو اصرار زیادی داشته و دارند که اصلاح‌طلبان را یک جریان تمام شده تلقی کنند.

وی با اشاره به پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 اظهار داشت: از اولین واکنش‌هایی که در فردای پیروزی آقای احمدی‌نژاد در سال 84 مطرح شد، این بود که اصول‌گرایان بیان کردند که دوران اصلاح‌طلبان تمام شده و پرونده اصلاحات و اصلاح‌طلبان مربوط به گذشته است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: علی‌رغم اینکه آقای احمدی‌نژاد در طی دوره هشت ساله مدیریت‌اش تمامی کسانی که در دوره آقای هاشمی و خاتمی مسئول بودند را کنار گذاشت و فشارهای زیادی نیز به اصلاح‌طلبان وارد شد، مشاهده کردیم که در انتخابات سال 88 و انتخابات مجلس سال 90 و انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مهمترین مسئله در افكار عمومی و كشور حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات بود.

زیباکلام با بیان اینکه امروز نیز بزرگترین مسئله کشور بودن یا نبودن اصلاح‌طلبان در صحنه سیاسی کشور است، یادآور شد: وقتی آقای روحانی می‌خواهد مدیری را منصوب کند اولین سوالی که اصول‌گرایان می‌پرسند این است که آیا این فرد اصلاح‌طلب است یا غیر اصلاح‌طلب؟ هنوز کلید اقدامات انتخاباتی برای مجلس آتی زده نشده ولی مهمترین بحث حضور اصلاح‌طلبان است. این نشان می‌دهد مطرح‌ترین و مهمترین جریان سیاسی کشور اصلاح‌طلبان هستند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در تشریح دلیل اینکه چرا اصلاح‌طلبان مطرح‌ترین و مهمترین جریان سیاسی کشور هستند؟ خاطرنشان کرد: دلیل اینکه اصلاح‌طلبان مطرح‌ترین جریان سیاسی کشور هستند این است که خواست و هدف اصلاحات بزرگترین غایت کشور هم است یعنی دموکراسی و دموکراسی خواهی، آزادی بیان و آزادی انتخابات خواست اکثریت جامعه است که از طریق اصلاح‌طلبان پیگیری می‌شود.

وی افزود: اینکه مهمترین و بیشترین تلاش اصول‌گرایان در قلع و قمع اصلاح‌طلبان‌ است نشان می‌دهد که اصلاحات از بین رفتنی نیست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر نظرسنجی در کشور صورت گیرد بخش زیادی از مردم آزادی، دموکراسی و جامعه مدنی را از مهمترین دغدغه‌هایشان مطرح می‌کنند، ابراز داشت: مادامی که این نیازها در کشور وجود دارد و بخش زیادی از جامعه دغدغه‌شان در توسعه سیاسی است اصلاح‌طلبی هم در جامعه ما حضور خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین