کد خبر: ۲۶۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
«حسن موریزی نژاد»؛ نقاش و پژوهشگر تجسمی:

تاثیرِ تغییرِ فضا در هنرمندان مشهود است

«به عنوان مثال من که با انجمن نقاشان ایران همکاری می‌کنم، به وضوح شاهد آن هستم که اعضا با انرژی بیشتری کار می‌کنند و حالا که شرایط برای کار بهتر شده فعالیت‌ها جان دوباره‌ای به خود گرفته‌اند. اما مسلما اعتماد مردم با تغییر شرایط اجتماعی، سیر صعودی به خود می‌گیرد. به بیان دیگر آن زمان که مردم ببینند در همه جوانب زندگی تغییر رخ داده است نگاه‌شان هم به زندگی امیدوارانه می‌شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: «در یک سال گذشته، شرایط هنرمندان بهبود نسبی یافت و نشاط جامعه بیشترش شد اما من از دولت می‌خواهم تا هنرمندان را به حال خود واگذارد.» این نکته مهمی بود که «حسن موریزی‌نژاد» در گفت‌وگو با «آفتاب» بیان کرد.

موریزی‌نژاد که پژوهشگر، نقاش و نویسنده نام‌آشنای عرصه هنرهای تجسمی است ارزیابی‌اش از شرایط جاری کشور در عرصه تجسمی را بانشاط دانست و ابراز داشت: «تجربه حاکی از آن است که هرگاه فضای اجتماعی تغییر کرده و باز شده، هنر هم از این جریان، برکنار نمانده است. نمونه آن هشت سال دولت آقای خاتمی بود که فضای بازی را احساس کردیم. اکنون هم که دولت آقای روحانی بر سرِ کار آمده است می‌توان تاثیرِ تغییرِ فضا را در هنرمندان دید.»

وی افزود: «به عنوان مثال من که با انجمن نقاشان ایران همکاری می‌کنم، به وضوح شاهد آن هستم که  اعضا با انرژی بیشتری کار می‌کنند و حالا که شرایط برای کار بهتر شده فعالیت‌ها جان دوباره‌ای به خود گرفته‌اند. اما مسلما اعتماد مردم با تغییر شرایط اجتماعی، سیر صعودی به خود می‌گیرد. به بیان دیگر آن زمان که مردم ببینند در همه جوانب زندگی تغییر رخ داده است نگاه‌شان هم به زندگی امیدوارانه می‌شود.»

موریزی‌نژاد  در ادامه خواستار عدم دخالت دولت در امور هنرمندان و واگذاشتن آنها به خودشان شد: «خوشبختانه در چند سال نگاه مردم به هنر تغییر کرد که این اتفاق، ربطی به دولت گذشته نداشت. اینکه افراد تمایل یافتند تا بر دیوار خانه‌هایشان آثار هنریِ امضادار داشته باشند و بر این، مباهات می ورزند. این خود یک تحول است که این را هم در گروی هشت سال دولت آقای خاتمی می دانم که لاجرم این اتفاق افتاد. آنگاه که شرایط اقتصادی در جامعه بهبود یابد، نشاط افزون خواهد شد مشروط بر آنکه دولت امور هنرمندان را به خودشان واگذارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین