کد خبر: ۲۶۲۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

هارف: دیدار دوجانبه ظریف و کری غیرمحتمل نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایران و عراق روابط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند و به همین دلیل ما هنوز آماده گفت‌وگو با ایران درباره داعش هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در مورد همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با داعش، تصریح کرد: همان‌طور که پیش از این هم گفته‌ام ما هیچ همکاری نظامی با ایران نداریم اما از آنجایی که ایران و عراق روابط قدیمی با یکدیگر دارند ما می‌گوییم که حاضریم با ایران در مورد شرایط این کشور گفت‌وگو کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: داعش تهدیدی است علیه ایران و دیگر کشورهای منطقه، اما مقابله با آن در عراق و سوریه دو مقوله جداگانه است. ما با ایرانی‌ها در عراق همکاری نداریم اما گفت‌وگو با آنها به معنی همکاری نیست.

هارف همچنین بیان کرد: با توجه به روابط خوب ایران و عراق ما از ایرانی‌ها می‌خواهیم تا از دولت فراگیر در عراق برای برقراری ثبات و امنیت در این کشور حمایت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دیدار وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک وجود دارد یا خیر؟ گفت: برنامه دیدارهای وزیر خارجه در حاشیه این اجلاس و مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 هنوز کامل نشده است.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید سال گذشته وزرای ایران و 1+5 دیداری با یکدیگر داشتند و جان کری نیز با همتای ایرانی‌اش دیداری دوجانبه برگزار کرد اما هنوز برنامه‌ای برای دیدار دوجانبه مجدد آنها تعیین نشده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: من دیدار دوجانبه آنها را در چارچوب مذاکرات هسته‌ای غیرمحتمل نمی‌دانم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین