کد خبر: ۲۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
31 شهریور جشن شکوفه ها برگزار می شود

آغاز سال تحصیلی جدید با یک میلیون و 238 هزار کلاس اولی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری جشن شکوفه ها برای یک میلیون و 238 هزار دانش آموز در روز 31 شهریورماه جاری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روز چهارشنبه معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان با بیان اینکه جشن شکوفه ها 31 شهریور برگزار می شود، اظهار داشت: امسال 32 نماینده وزیر آموزش و پرورش و 32 گروه بازدیدی در قالب پروژه مهر از استان های سراسر کشور بازدید می کنند.

وی تعداد دانش آموزان ثبت نام شده تاکنون در مقاطع مختلف تحصیلی را 12میلیون و 94 هزار و 199نفر اعلام کرد و افزود: آمار ثبت نام شدگان دوره دبستان هفت میلیون و هشت هزار و 193نفر، دوره اول متوسطه یک میلیون و 989 هزار و 816 نفر و دوره دوم متوسطه دو میلیون و 795 هزار و 625 نفر است.

رییس ستاد اجرایی پروژه مهر ادامه داد: همچنین آمار دانش آموزان استثنایی 61 هزار و 794نفر و پیش دبستانی نیز 238 هزار و 771 دانش آموز است.

زرافشان با اشاره به اینکه این آمار نسبت به سال گذشته رو به افزایش است، تصریح کرد: سال گذشته در دوره ابتدایی هفت میلیون و 18 هزار و 285 نفر، دوره راهنمایی دو میلیون و 71 هزار و 173 نفر و در متوسطه نیز سه میلیون و 288 هزار دانش آموز داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار ثبت نام مربوط به دوره متوسطه است، گفت: این افزایش به دلیل وجود امتحانات شهریورماه و ثبت نام در مدارس خاص است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش یادآور شد: دانش آموزانی که به دلایل مختلف موفق به ثبت نام نشده اند، تا اوایل مهرماه ثبت نام آنها صورت می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین