کد خبر: ۲۶۲۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد:

ابلاغ 100 سیاست جدید خروج از رکود/ واکنش جهانگیری به واردات خودروهای لوکس

معاون اول رئیس جمهور در واکنش به انتقادات از واردات خودروهای لوکس و گرانقیمت به کشور و تاکید بر اینکه در اینباره بزرگنمایی شده است گفت: بزودی 100 سیاست جدید برای خروج از رکود ابلاغ خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری با اعلام اینکه بزودی 100 سیاست برای خروج از رکود ابلاغ خواهد شد گفت: بیش از 100 سیاست در زمینه خروج از رکود که جزو وظایف ذاتی دستگاه ها است به عنوان مصوبه دولت در روزهای آینده ابلاغ می شود.

معاون اول رئیس جمهور که در نشستی با مدیران شرکت های هلدینگ و سرمایه گذاری برتر کشور سخن می گفت افزود: خوشبختانه تصمیمات خوبی اتخاذ شده است. از سال گذشته دولت اقداماتی سختگیرانه ای را در زمینه انضباط مالی برخود تحمیل کرد و فشارهای اجتماعی را پذیرفت تا از این طریق نرخ تورم را کاهش دهد.

جهانگیری بر حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور تاکید کرد و بیان داشت: این دولت نه به عنوان یک نیاز مقطعی بلکه براساس یک باور جدی معتقد است که بخش خصوصی باید حضور داشته باشد و این موضوع را می توان در سابقه مسئولیت های مدیران این دولت مشاهده کرد که همواره بر این موضوع تاکید داشته اند.

وی گفت: موضوع دیگر تاکید بر تولید داخلی است که نباید آن را برای حل یک موضوع دیگر قربانی کرد. ممکن است عده ای فکر کنند که با افزایش واردات و کاهش تعرفه، تورم کنترل شود اما دولت به هیچ وجه این را قبول ندارد البته با این تبصره که تولید داخلی باید رقابتی و با کیفیت باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگر بخواهیم به سمت رونق حرکت کنیم باید بخشی از اقتصاد را که بخش پیشران است به حرکت درآوریم تا این بخش قسمت های دیگر را به دنبال خود به حرکت در آورد.

جهانگیری افزود: یکی از بخش های پیشران در صنایع، صنعت پتروشیمی است و دیگری صنایع معدنی از جمله مس و فولاد هستند که باید به آنها توجه جدی شود. برخی بی مهری ها به صنعت خودروسازی شده البته اشکالاتی از نظر کیفیت و قیمت در این صنعت وجود دارد اما صدها واحد صنعتی درکشور حیات خود را مرهون صنعت خودروسازی هستند و صدها هزار نفر از این طریق مشغول به کارند، اما گاهی طوری وانمود می شود که این صنعت باید از میان برود.

وی به واکنش برخی رسانه ها در یکماه اخیر در خصوص واردات خودروهای لوکس اشاره کرد و افزود:‌ گویی که خودروهای لوکس در این دولت وارد شده، این در حالی است که واردات خودروهای بالای 2500 سی سی در سال 91 و 92 هم ممنوع بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در سال 88 سی و یکهزار خودروی بالای 2500 سی سی وارد شد و امسال فقط 133 عدد از اینگونه خودروها به کشور وارد شده، اما در رسانه ها درباره این موضوع بزرگنمایی شده است.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بازار سرمایه باید تامین کننده منافع بنگاه ها باشد و گاهی حرف هایی علیه نظام بانکی زده می شود که غیرمنصفانه است و در این فضا کمتر کسی جرات می کند که از نظام بانکی کشور دفاع کند.

وی گفت: آنچه که در بحث خروج از رکود گفته شده این نیست که سیستم نظام بانکی از حمایت بنگاه های بزرگ بروند کنار، بلکه بانک ها باید سرمایه در گردش بنگاه ها را تامین کنند و این سیاست سال 93 است.

معاون اول رئیس جمهور افزود:‌این دولت کمترین تردیدی در حمایت از بازار سرمایه ندارد و ما خوشحال می شویم که بخش خصوصی با نشاط باشد و احساس کند نتیجه فعالیت هایش سودآور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین