کد خبر: ۲۶۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: خرافات در اسلام جایی ندارد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: علماء، اساتید، نخبگان و فعالان حوزه‌های علمیه و جامعة‌المصطفی العالمیه باید ضمن تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی مانع از شبهه افکنی‌ها علیه دین مبین اسلام و ارزش‌های آن شده و با آن مقابله کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این مرجع تقلید در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی، بر لزوم مقابله و پاسخ دقیق به شبهات نسبت به دین تاکید کرد و افزود: هیچ شبهه‎ای در دین بدون پاسخ نمانده است و باید با شناخت این شبهات به آنها به خوبی پاسخ دهیم که در این زمینه طلاب باید به فن بیان و مناظره نیز احاطه داشته باشند که به راحتی و با وجود علم بالا صحنه را واگذار نکنند.

وی ادامه داد: از وظایف بسیار مهم جامعة المصطفی(ص) زدودن خرافات از جامعه اسلامی است زیرا داعشی‌ها و افراطی‎ها با تحریف و خرافات خود بزرگترین آسیب‎ها را به اسلام وارد کردند.

این مرجع تقلید، دولت اسلامی خطاب کردن داعش از سوی سران غرب را، نقشه‎ای حساب شده از سوی آنها دانست و گفت: اشاعه خرافات یکی از ابزارهای مهم دشمنان در میان مسلمانان است، داعشی‌ها سعی دارند به همه بفهمانند که اسلام آلوده خرافات است ولی باید دانست که خرافات در اسلام جایی ندارد.

مکارم‌شیرازی اظهار کرد: وحدت مداری از جمله مهمترین رسالت‌‎های جامعةالمصطفی است و باید از هرگونه اقدامی که بر این وحدت خدشه وارد کند پرهیز کند زیرا فتنه داعش براساس همین مسئله ایجاد شد، آنها سعی کردند که جهان اسلام را به جان هم بیاندازند.

این مرجع تقلید با ذکر این‌که «غربی‎ها روزی این‌ها را می‎آورند و روزی می‎برند» گفت: آنها کارشان همین است و ما نباید فریب این مبارزه دروغین را بخوریم.

وی گفت: یکی از رسالت‎های جامعةالمصطفی(ص) توسعه زبان‎های مختلف و آموزش آنها در حوزه است که باید معارف اهل بیت(ع) با زبان‌های هر قوم و کشور به آنها معرفی شود.

مکارم‌شیرازی در ادامه با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در زمینه اهمیت علم گفت: پیامبر فرمودند که علم ودیعه الهی است و علما امانت‌داران الهی هستند؛ امام علی(ع) نیز فرمودند که یک مربی در ابتدا باید خود را تربیت کند زیرا تربیت خود در اولویت قرار دارد.

وی افزود: اسلام دینی جهانی است که حد و مرز در آن جای ندارد؛ به همین دلیل است که بیان می‎دارد که ان اکرمکم عندالله اتقکم؛ معیار اصلی در اسلام تقوا است و از منظر اسلام، دنیا خانواده بزرگ است و بنیان این خانواده بزرگ، ایمان و تقواست.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خوشبختانه جامعة‎المصطفی(ص) توانسته تاکنون 35 هزار نفر را تربیت کرده که 12 هزار نفر از این تعداد امام جمعه، خطیب، استاد و شخصیت‌های طراز اول و تاثیرگذار در بلاد مختلف هستند.

وی افزود: این مرکز با هزار مرکز اسلامی و علمی در سراسر جهان در ارتباط است تاکنون 30 هزار اثر علمی از المصطفی منتشر شده است که 2 هزار اثر آن توسط خود المصطفی و مابقی توسط تربیت شدگان و اساتید المصطفی منتشر شده است.

وی گفت: مراکز اسلامی و دینی و حوزوی و المصطفی باید چون ستارگان درخشان در این عالم بدرخشند و تشنگان معارف الهی را با ابزار رسانه به سوی روشنی هدایت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین