کد خبر: ۲۶۲۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

رهایی ۴ هزار معتاد ملایری از دام اعتیاد

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر اظهار کرد: ترکیه، بارانداز و ترمینال اصلی توزیع مواد مخدر دنیاست و بیشترین درآمد حاصله از قاچاق اسلحه، انسان، مواد مخدر و توریست در بین کشورهای دنیا به ترکیه تعلق دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، "محمد قاسم عبدلی"، با بیان این مطلب در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان،‌ به وجود یک هزار و 800 کیلومتر مرز مشترک با این کشور اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران برای محافظت از مرزهای خود از تمام ظرفیت و امکاناتش در جهت مقابله با ورود مواد مخدر استفاده می‌کند.

وی با اشاره به این‌که افغانستان برای 50 سال آینده، کارخانه تولید مواد مخدر دنیاست، خاطرنشان کرد: دو برابر آنچه در افغانستان تولید می‌شود، از آمریکا و اسرائیل مواد شیمیایی بدان افزوده شده و در سایر کشورها توزیع می‌شود.

عبدلی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر مواد مخدر در عمیق‌ترین لایه‌های جمعیتی نفوذ کرده است، ادامه داد: در کنار اعتیاد، فضای مجازی، ابتذال،‌ ماهواره و عرفان‌های نوظهور، مکمل یکدیگر هستند و به درون مدارس، منازل و دانشگاه‌های ما ورود پیدا کرده‌اند.

وی بر ضرورت شناخت صحیح و همه جانبه دشمن در تهاجم فرهنگی تأکید کرد و گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و آموزش، ‌درمان و مقابله، سه محور اصلی به شمار می‌رود.

عبدلی اظهار کرد: عدم استفاده از آموزه‌های غنی دینی، فرهنگ کهن و گنجینه‌های ماندگار دفاع مقدس باعث شده امروز ما گرفتار بلای خانمان سوز اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دیگر شویم، لذا تنها راه برون رفت از این تهدید ملی، عزمی همگانی و تکیه بر داشته‌های معنوی و اعتقادی ماست.

وی با بیان این‌که اوج کار حوزه پیشگیری در سال تحصیلی است، از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خواست تا با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق از تمام ظرفیت خود در این راستا بهره ببرند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر، انجمن‌"NA" را یک انجمن کاربردی در سطح دنیا دانست که در شهرستان ملایر طی 10 سال اخیر توانسته بدون صرف هزینه‌های گزاف، چهار هزار نفر را به سمت بهبودی هدایت نماید و آنها را به زندگی برگرداند.

عبدلی با تأکید بر این‌که نباید فعالیت‌های NA در حاشیه باشد، افزود: باید از تجربیات این انجمن در درمان معتادان استفاده شود.

وی از اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواست تا از نزدیک کمپ‌های ترک اعتیاد را مورد بازدید قرار دهند و در جریان نقاط ضعف و قوت آنها قرار بگیرند.

وی در پایان هم‌چنین ایجاد گرم‌خانه‌های ویژه اسکان زنان معتاد در شب را ضروری دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین