کد خبر: ۲۶۲۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸

استعفای رهبراستقلال‌طلبان اسکاتلند

ˈ الکس سالموندˈ وزیر اول حکومت محلی و رهبر حزب ملی اسکاتلند روز جمعه پس از شکست استقلال طلبان در همه پرسی جدایی از بریتانیا، با بیان اینکه از مقام سیاسی و حزبی اش استعفا خواهد کرد، گفت که برای اسکاتلند ˈرویاˈ نخواهد مرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ˈ الکس سالموندˈ وزیر اول حکومت محلی و رهبر حزب ملی اسکاتلند روز جمعه پس از شکست استقلال طلبان در همه پرسی جدایی از بریتانیا، با بیان اینکه از مقام سیاسی و حزبی اش استعفا خواهد کرد، گفت که برای اسکاتلند ˈرویاˈ نخواهد مرد.

به گزارش ایرنا، اعلام استعفای سالموند رهبر 59 ساله ، کارزار تبلیغاتی طرفداران استقلال اسکاتلند، پس از آن صورت می گیرد که مخالفان در همه پرسی روز پنجشنبه که نتایج آن بامداد امروز ( جمعه ) اعلام شد، به پیروزی آشکاری دست یافتند.

وزیر اول حکومت محلی اسکاتلند در نشستی خبری گفت: در کنفرانسی که در ماه نوامبر برگزار می شود، کناره گیری خود را از رهبری «حزب ملی اسکاتلند» اعلام خواهد کرد.

سالموند پیکار کارزار تبلیغاتی ( کمپین ) استقلال طلبان را 'غرور آفرین' خواند اما گفت که حزبش، پارلمان و اسکاتلند نیازمند یک رهبری جدید است.

وی با بیان اینکه موضوع استعفای خود را به اطلاع 'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس رسانده است، افزود: زمان رهبریم تقریبا به پایان رسیده اما برای اسکاتلند ، رویا هرگز نخواهد مرد.

نخست وزیر انگلیس، پس از اعلام نتیجه رای منفی مردم اسکاتلند به استقلال از انگلیس به خبرنگاران، گفته بود: با 'الکس سالموند' رهبر حزب ملی گرای اسکاتلند صحبت کردم و به وی به سبب کارزار تبلیغاتی اش تبریک گفتم و خوشحالم که این حزب به مذاکرات برای اعطای اختیارات بیشتر می پیوندد.

سالموند پیشتر به دنبال اعلام نتایج همه پرسی در بامداد روز جمعه در جمع حامیان استقلال در 'ادینبورو' اعلام کرد: « اسکاتلند با اکثریت آراء تصمیم گرفته است در این مرحله به یک کشور مستقل تبدیل نشود و من آرای مردم را می پذیرم.»

الکساندر الیوت اندرسون سالموند در حال حاضر در جایگاه وزیر اول دولت محلی اسکاتلند قرار دارد و رهبر حزب ملی و رهبر استقلال طلبان این کشور است.

براساس نتایج نهایی منتشر شده از سوی مسوولان 'همه پرسی استقلال اسکاتلند ' که روز گذشته در این کشور برگزار شد، مخالفان استقلال 55.3 درصد آرا و موافقان 44.7 درصد آرا را به دست آوردند.

این نتایج پس از شمارش آرای 32 حوزه انتخاباتی اسکاتلند اعلام شد و تعداد آرای مخالفان 2 میلیون و یک هزار و926 رای و شمار آرای موافقان استقلال یک میلیون و 617هزار و989 رای بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین