کد خبر: ۲۶۲۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

عراقچی:هر طرحی برای مقابله با خطرات تروریست ها باید درمنطقه طراحی شود

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت تدوین راهبرد فراگیر برای مقابله با گروه تروریستی داعش، گفت: هر طرحی برای مقابله با خطرات تروریست ها باید در داخل منطقه طراحی شود و استفاده از اقدام نظامی علیه سازمان های تروریستی باید همسو با قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، «سید عباس عراقچی» که عصر جمعه به وقت نیویورک به جای «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات عراق شرکت کرد در سخنانی اظهارداشت: مقابله با داعش در لبنان و سوریه نیازمند همکاری با دولت ها در این کشورها است.

وی تصریح کرد: هر راهبرد نظامی به ویژه در سوریه که موجب تضعیف قدرت دولت مرکزی شود، محکوم به شکست است.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه در سخنان خود در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور در منطقه است که اراده خود را برای حمایت از دولت عراق برای مقابله با داعش اعلام کرده است و به این کشور برای نجات بغداد، اربیل و آمرلی کمک کرد.

عراقچی اعلام کرد: تهران آماده است به کمک های خود از دولت عراق ادامه دهد و به دیگر کشورهای منطقه که با تهدیدات داعش روبرو هستند، کمک کند.

در پایان نشست شورای امنیت، اعضای این شورا با تصویب بیانیه ای از موضع دولت عراق در مقابله با گروه های تکفیری حمایت کردند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت از همه کشورها از جمله ایران می خواهیم که به ایفای نقش در مقابله با داعش بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین