کد خبر: ۲۶۲۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

ساماندهی سایت‌های خبری فضای رسانه‌ای کشور را حرفه‌ای می‌کند

یک استاد ارتباطات ساماندهی سایت های خبری از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را اقدامی قابل تقدیر جهت شفاف سازی فضای رسانه ای و سالم سازی فعالیت های خبری و حرفه ای شدن آنها عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر صدیقه ببران درباره اقدام قانون معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در ساماندهی فضای وب افزود: این معاونت در فرایندی هدفمند به شناسایی سایت های خبری و سپس بررسی آن ها پرداخته است.

به گفته وی اقدام وزارت ارشاد بدون در نظر گرفتن این مطلب که سایت ها مربوط به کدام دسته و حزب سیاسی هستند،صورت می گیرد.

مشاور امور بین الملل سازمان محیط زیست اظهار داشت: پس از این مرحله می توان به سایت های بدون مجوز مهلتی جهت انجام اقدامات لازم برای قانونی کردن فعالیت ها داد که گویا از سال گذشته این مهلت ها داده شده بود.

وی ساماندهی سایت های خبری از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را اقدامی قابل تقدیر جهت شفاف سازی فضای رسانه ای و سالم سازی فعالیت های خبری دانست و گفت: این اقدام فضای رسانه ای کشور را حرفه ای می کند.

وی با تاکید بر این که روشنی و شفافیت رسانه ای را نباید فدای شعار آزادی کرد، آسیب های فعالیت بدون مجوز را باعث سردرگمی افراد در مواجهه با آن ها دانست و اظهار داشت: گرچه هر گونه فیلتر بدون بررسی، را از نظر اخلاقی درست نمی دانم اما با این اقدام، مرز میان مداخله و تشویش اذهان عمومی با نقد و ارزیابی رسانه ای مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در اجرای ماده 7 قانون مطبوعات از سال گذشته طی فراخوانی از سایت های خبری بدون مجوز درخواست کرد تا برای کسب مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات و استفاده از مزایای دریافت مجوز اقدام کنند.

در هفته گذشته با اجرای عملیاتی قانون مذکور، بسیاری از سایت های خبری فاقد مجوز برای دریافت مجوز(160 سایت)، اقدام و با تقدیر دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات نیز مواجه شدند.

بسیاری از کارشناسان این اقدام معاونت مطبوعاتی را در جهت سالم سازی فضای وب و همچنین رفع دغدغه های رهبر انقلاب و مراجع عظام قابل تقدیر دانستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین