کد خبر: ۲۶۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
برخورد با سایت‌های بدون مجوز به‌معنای حذف رسانه‌های منتقد دولت نیست

مشاور وزیرارشاد: باید زمینه فضای امن و آزاد را برای رسانه‌ها به‌وجود بیاوریم

مشاور وزیر ارشاد با تاکید براینکه «برخورد با سایت‌های بدون مجوز به‌معنای سانسور و حذف رسانه‌های منتقد دولت نیست»، به سیاست یک بام و دو هوای برخی گروه‌ها اشاره کرد و افزود: «در زمان اجرای این قانون در دولت گذشته، همین جریان‌ها مخالفتی از خود نشان نمی‌دادند. اکنون نیز به این سایت‌ها فرصت کافی برای ثبت‌نام جهت صدور مجوز داده شده است.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: پس از اینکه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استناد به ماده ٧ قانون مطبوعات، به شناسایی سایت‌های خبری بدون مجوز اقدام کرد، برخی رسانه‌ها به‌شدت از این حرکت برآشفته شدند و هجمه‌ گسترده‌ای را علیه وزارت ارشاد شروع کردند و مدعی شدند که این اقدامی سیاسی و جناحی برای حذف رسانه‌های منتقد دولت است.

به گزارش آفتاب، گرچه معاونت مطبوعاتی فرصتی را در اختیار این رسانه‌ها قرار داد که درخواست خود را برای دریافت مجوز ثبت کنند تا به آن رسیدگی شود اما برخی رسانه‌ها به‌جای طی مراحل قانونی برای ثبت درخواست خود با ذکر این مطلب که «وزارت ارشاد صلاحیت رسیدگی به این مسئله را ندارد» به فضاسازی و جریان‌سازی علیه وزارت ارشاد پرداختند.

اخیرا نیز خبری در  برخی رسانه‌هایی که به این اقدام وزارت ارشاد انتقاد داشته‌اند منتشر شد که در نوع خود جالب است. این رسانه‌ها با انتشار خبری به نقل از منابع آگاه از «محکومیت وزارت ارشاد در موضوع فیلترینگ سایت‌ها» خبر داده‌اند. این رسانه‌ها در حالی از محکومیت وزارت ارشاد در این‌باره خبر می‌دهند که رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور وزیر ارشاد در این‌باره به «آفتاب» گفته است: «شکایت سایت دانا بوده ولی قطعاْ رای صادر نشده است زیر از ما به عنوان متهم دعوت نکرده‌اند.»

بابک دربیکی در ادامه با بیان اینکه «ما در مقابل قانون و رای دادگاه تمکین می‌کنیم»، تصریح کرد: «ما موظف به اعمال حاکمیت و اجرای قانون مطبوعات و مصوبات هیئت نظارت بر مطبوعات هستیم. همگان از فضای سایت‌های بدون مجوز ابراز نگرانی می‌کردند. بنابراین ما باید زمینه فضای امن و در عین حال آزاد را به وجود بیاوریم.»

مشاور وزیر ارشاد با تاکید براینکه «برخورد با سایت‌های بدون مجوز به‌معنای سانسور و حذف رسانه‌های منتقد دولت نیست»، به سیاست یک بام و دو هوای برخی جریان‌ها اشاره کرد و افزود: «در زمان اجرای این قانون در دولت گذشته، همین جریان‌ها مخالفتی از خود نشان نمی‌دادند. اکنون نیز به این سایت‌ها فرصت کافی برای ثبت‌نام جهت صدور مجوز داده شده است.»

دربیکی گفت: «اگر قرار باشد که ارشاد مسئولیتی نداشته باشد و هیئت نظارت هم مسلوب‌الاختیار باشد، به‌معنای این است که از فردا همگان می‌توانند بدون مجوز روزنامه‌ای را منتشر کنند و نگران متوقف شدن آنی روزنامه یا نشریه خود نباشند.»

مشاور وزیر ارشاد در پایان تاکید کرد: «به اعتقاد من، بیش از هر نهاد دیگری، باید هیئت نظارت را محور اصلی در خصوص مطبوعات و سایت‌های خبری و رسانه‌ها دانست و صلاحیت آن را که از همه نهادهای ذیربط در آن عضویت دارند، مطابق قانون، به رسمیت شناخت.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین